Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:10:26 GMT

50 درصد حوادث کارگری در ساختمان سازی رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۴۶۴

50 درصد حوادث کارگری در ساختمان سازی رخ می دهد

به گزارش ایرنا، عباس شیری روز یکشنبه در آئین بهره برداری از ساختمان کانون کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: 1.2 میلیون کارگر ساختمانی هم اینک ثبت سامانه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده اند که از این تعداد یک میلیون نفر از بیمه تامین اجتماعی بهره مندند.
وی گفت: با طراحی و فعال شدن سامانه رفاهی کارگران ساختمانی، کارگران غیرواقعی حذف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیری تصریح کرد: دولت به ازای هر کارگر ساختمانی 2 میلیون ریال بابت حق بیمه یارانه پرداخت می کند، ضمن آنکه شناسنامه دار کردن و ساماندهی کارگران ساختمانی با هدف تکریم آنان از مهمترین برنامه های دولت است.
بازرس ارشد کانون کارگران ساختمانی کشور اظهار داشت: به تازگی قم به عنوان استان پایلوت در رتبه بندی کارگران ساختمانی مشخص شده است.
وی گفت: با اجرای این طرح امنیت شغلی کارگران ساختمانی ارتقاء و وضعیت فعالان این حوزه بهبود می یابد.
رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان 70 هزار کارگر ساختمانی برخوردار از کارت فنی و حرفه ای دارد.
نورالله نیکبخت تصریح کرد: از این تعداد سه هزار جویای کار در حاشیه خیابان ها و میدان ها هستند.
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری سامانه ای برای تسهیل در امور مرتبط با کارگران و استادکاران ساختمانی استان طراحی شده است.
نیکبخت تاکید کرد: بزودی سامانه ای برای تکمیل بانک اطلاعاتی کارگران استان در کشورهای کویت، عراق و حاشیه خلیج فارس طراحی می شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: افزون بر 23 هزار کارگر فصلی و ساختمانی در این استان بیمه شده اند.
حفیظ الله فاضلی تصریح کرد: تمامی این بیمه شدگان در چهارمحال و بختیاری جزو کارگران نیستند.
وی یادآور شد: در طرحی مشترک با تامین اجتماعی باید کارگران واقعی بیمه شده از سایر افراد پالایش و جداسازی شوند.
فاضلی اظهار داشت: راه اندازی ساختمان کانون کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس برآورد های صورت گرفته در سال گذشته می بایست 640 میلیارد ریال از محل 15 درصد عوارض ساختمانی ناشی از صدور پروانه شهرداری ها به درآمدهای این سازمان در استان افزوده شود.
محمدی تاکید کرد: این در حالی است که این رقم در تمامی شهرداری های چهارمحال و بختیاری تنها 12 میلیارد ریال بود.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری هم اینک افزون بر 17 هزار کارگر ساختمانی فعال بیمه شده تامین اجتماعی دارد.
شهردار شهرکرد نیز گفت: ساختمان کانون کارگران ساختمانی مرکز چهارمحال و بختیاری با هدف ساماندهی و تجمیع فعالان این بخش راه اندازی شد.
نورالله غلامیان دهکردی تصریح کرد: البته پیش بینی ایجاد اشتغال برای کارگران و جلوگیری از تجمیع بدون کار آنان در این محل باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیشتر کارگران ساختمانی شهرکرد را بی بهره از بیمه دانست و یادآور شد: این در حالی است که شهرداری هنگام صدور پروانه ساختمانی مالک را برای پرداخت سهم بیمه به تامین اجتماعی معرفی می کند.
غلامیان دهکردی اظهار داشت: در حالی که سهم بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می شود، اما کارگران ساختمانی بیمه نمی شوند که این یک آسیب جدی در این حوزه محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شهرکرد نیز گفت: برای احداث ساختمان کانون کارگران ساختمانی شهرکرد 2 میلیارد ریال در محل بوستان آبی جنگلی جنوب شهر هزینه شده است.
هاشمی تاکید کرد: این ساختمان 120 متر مربع وسعت دارد و از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام و نمازخانه برخوردار است.
وی افزود: دسترسی به زیرساخت ها، وجود امکانات اولیه و کاهش ترافیک از علت های انتخاب این محل برای احداث ساختمان کانون کارگران ساختمانی شهرکرد محسوب می شود.
7362/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف چهارمحال و بختیاری شهرداری فنی و حرفه ای کار و رفاه اجتماعی کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم

عضو کمیسون عمران مجلس تاکید کرد : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود : این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

شاکری اظهارداشت : همچنین، مشخص نیست که چه تعداد از کارگران ساختمانی، بیمه خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این موضوع، باعث شده تا بسیاری از کارگران ساختمانی از حقوق خود محروم شوند.

شاکری ابراز داشت : مجلس از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، شفافیت کامل داشته باشد.

عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مجلس خواستار شفافیت آمار افرادی است که به طور غیرقانونی، از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری