Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:44:09 GMT

15 حلقه چاه غیرمجاز در قاینات مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۵۵۰

15 حلقه چاه غیرمجاز در قاینات مسدود شد

بیرجند - ایرنا - مدیر امور منابع آب قاینات و زیرکوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان قاینات شناسایی و مسدود شده است.

مجید هاونگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چاه ها بیشتر در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه ها در دشت های قاین، اسفدن، سده و افین حفر شده بود و با توجه به اینکه برخی چاه ها در مجاورت قنوات حفر می شود تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش دبی آب قنوات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تعداد 20 حلقه چاه غیرمجاز دیگر در شهرستان های قاینات و زیرکوه شناسایی و حکم قضایی برای پلمب آن گرفته شده است اضافه کرد: تعدادی دیگر چاه غیرمجاز در شهرستان های مذکور شناسایی شده که پس از دریافت حکم قضایی برای کاهش برداشت از سفره های آب زیرزمینی شهرستان پلمب می شوند.
هاونگی اظهار داشت: در شهرستان های قاینات و زیرکوه 43 رودخانه دائمی و فصلی وجود دارد که از این تعداد 9 رودخانه دبی پایه دارند و دائمی هستند.
وی گفت: با توجه به 18 سال خشکسالی در منطقه، چاه های غیرمجاز برای مدیریت منابع آبی مسدود و بهره برداری از چاه‌های کشاورزی توسط کنتورهای هوشمند کنترل می شود که تاکنون 460 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی این شهرستان ها نصب شده است.
2 هزار و 800 منبع آبی در قاینات و زیرکوه وجود دارد که از این تعداد 964 حلقه چاه، یکهزار و 188 رشته قنات و 551 دهنه چشمه است.
قاین مرکز شهرستان قاینات در 105 کیلومتری شمال بیرجند و حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در 190 کیلومتر شمال شرق مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب چاه غير مجاز مسدود كردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد

علی بحرانی در بازدید از راه‌های روستایی بخش شنبه و طسوج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد بارش خوب باران در نقاط مختلف شهرستان بودیم که منجر به خوشحالی مردم شده است.

فرماندار دشتی افزود: از ظهر امروز نیز موج شدید باران در شهرستان شروع شد و بالا آمدن آب دره‌های فصلی منجر به مسدود شدن راه شنبه_ درویشی، باغان _ کردلان شده است.

بحرانی بیان کرد: در حال حاضر آب، برق و تلفن روستاهای کردلان، باغان قطع است.

وی از آمادگی کامل نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان خبر داد و گفت: به محض پایین آمدن آب سریعاً نیروهای خدمات رسان وارد روستا می‌شوند و مشکل آب و برق حل می‌شود.

بحرانی یادآور شد: انتظار داریم مردم از تجمع در مسیر رودخانه و دره‌های فصلی جدا خودداری کنند..

کد خبر 6095217

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه