Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه پاکستان در دیدار با رئیس اجرائیه افغانستان گفت: فرصت مناسبی برای گفتگو میان طالبان و دولت افغانستان به وجود آمده و اسلام آباد از این روند حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با رئیس اجرائیه افغانستان گفت: فرصت مناسبی برای گفتگو میان طالبان و دولت افغانستان به وجود آمده و اسلام آباد از این روند حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار رییس اجراییه افغانستان از برگزاری نشست سه جانبه میان وزرای خارجه جمهوری خلق چین،‌ پاکستان و افغانستان استقبال کرد و آن را گامی به سوی جستجوی صلح و ثبات در منطقه خواند.

رییس اجراییه افغانستان از وزیر امورخارجه پاکستان و از حکومت جدید این کشور نیز به خاطر همکاری برای دست‌ یافتن به صلح قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که پاکستان به اساس حق همسایگی و منافع مشترک دو کشور و منطقه و جهان افغانستان را در امر برقرای صلح و ثبات همکاری نماید.

وزیر خارجه پاکستان نیز با قدردانی از رییس اجراییه کشور و با تاکید بر مشترکات فرهنگی-تاریخی میان دو کشور آمادگی کشورش را برای زمینه سازی صلح و ثبات در افغانستان ابراز داشت.

قریشی در ادامه صحبت‌های خود گفت که فرصت مناسبی برای گفتگو میان طالبان و حکومت افغانستان فراهم گردیده است و کشورش از این روند حمایت می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان همچنان بر اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای دست یافتن به صلح دایمی در افغانستان تاکید کرد.

قریشی همچنان در صحبت‌های خود گفت: وضعیت در افغانستان تغییر کرده است و این کشور در سالیان اخیر شاهد تحولات بنیادین بوده است و راه حل انعطاف و یکدیگر پذیری است و این تنها از طریق مذاکرات مستقیم امکان پذیر می‌باشد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان قریشی انعطاف حمایت مذاکرات مستقیم اجماع منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم