Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@14:44:32 GMT

زلزله 6.1 ریشتری در شرق اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۱۶۳

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ زلزله ای به قدرت شش و یک دهم در مقیاس ریشتر روز یکشنبه جزیره پاپوا واقع در شرق اندونزی را لرزاند اما هیچ هشدار سونامی در این باره صادر نشد.
به گزارش خبرگزاری فرانس پرس ، مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد این زمین لرزه در 158 کیلومتری جنوب و جنوب غربی شهر جایاپورا مرکز استان پاپوا در ساعت شش و چهل ودو دقیقه و در عمق 61 کیلومتری زمین رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته یک سخنگوی ارتش ،این زلزله در این منطقه احساس شد اما مردم دچار هراس و وحشت نشدند.
در حال حاضر مسئولان در حال برآورد خسارات احتمالی این زمین لرزه هستند اما تاکنون آماری از قربانیان احتمالی منتشر نشده است .
اندونزی بر روی منطقه آتشفشانی اقیانوس آرام موسوم به حلقه آتشفشانی قرار دارد یعنی جایی که صفحات تکتونیک به هم برخورد می کنند .از اینرو این کشور به کرات با فعالیت های آتشفشانی و زمین لرزه روبروست .
در سپتامبر گذشته ، زلزله ای هفت و نیم ریشتری و به دنبال آن سونامی در جزیره پالو در سولاوسی ،منجر به کشته شدن بیش از 2200 تن شد و حدود یکهزار نفر نیز مفقود شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زلزله ریشتر اندونزی بین الملل آتشفشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران

وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  وحیدی وزیر کشور صبح امروز به همراه معاون عمرانی شهرداری تهران از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن خداقوت‌گویی به دست‌اندرکاران و مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

گفتنی است، پروژه بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه ۱۸ تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام(ره) خواهد رسید.

«پروژه شهید بروجردی» از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) ۹ کیلومتر است و در هفتاد و پنجمین پویش امید و افتخار بود که فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳/۷ کیلومتر افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد