Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@22:06:51 GMT

درگیری امروز بشر در حوزه اندیشه و فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۳۱۷

به گزارش ایلنا، قادر آشنا در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ نمایشگاه کتاب برگزارشده و ۹ نمایشگاه دیگر نیز برگزار خواهد شد، و با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ اندیشه ها است گفت: راه مبارزه با سلطه تنها به وسیله فرهنگ امکان پذیر است.

وی گفت: امروز در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه‌های مناسب بسترهایی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنا افزود: در دنیای امروز که دعوا بین تمدن عربی و تمدن اسلام  است، دو پدیده نوظهور در ایران و ترکیه در حال رشد است. در حوزه اندیشه تفکر می‌گوید جنگ آینده ما جنگ اندیشه است پس باید مطالعه را به عنوان یک ابزار فکری به کار ببندیم.

آشنا گفت: سال‌هاست از اسلام‌هراسی و تلاش غرب برای نابودی اسلام حرف زده می‌شود. با پیروزی انقلاب اسلامی با بوجود آوردن گروهک‌هایی چون طالبات و داعش چهره زشتی از اسلام بوجود آوردند که کسی سراغ اسلام نرود.

وی با اشاره به عدم موفقین مرسی در مصر گفت: علی‌رغم ۱۱۰ تلاش اخوان‌المسلمین برادران سنی ما نتوانستند به اندیشه مشترکی دست پیدا کنند حال آن‌که امام خمینی با اندیشه‌های اسلامی و تفکرات خود توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند. جز از محل اندیشه و مطالعه چنین کار بزرگی امکان‌پذیر نیست و باید به این حوزه از منطر اندیشه و فرهنگ توجه شود .

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه کتاب همین منظر است نمایشگاه‌های کتاب بی‌عیب نیستنداما باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به کتاب‌خوانی علاقمند کنیم . اقیانوسی به عمق بند انگشت در دنیای مجازی در اختیار مردم است که هویت ندارد اما کتاب که ریشه دارد، نسب دارد، عمق دارد مورد توجه و دسترسی مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه استقرار و ماندن تفکرات شیعی و سیاسی نظام اسلامی با کتاب امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در صورت توجه به فرهنگ کتابخوانی که رقابت بسیار زیادی با فضای مجازی دارد می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.باید تلاش کنیم استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با عدالت از این فرصت بهره‌مند شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی نمایشگاه قرار گرفت.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ را همراهی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «بخوانیم و بسازیم» و در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی برپا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌کند و در‌های نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است