Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه امروز کمیسیون کشاورزی گفت: جلسه کمیسیون کشاورزی با موضوع "بررسی عملکرد بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ وزارت جهاد کشاورزی و نیازهای بودجه‌ای جهت اجرای احکام قانونی بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور" در روز یکشنبه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی عملکرد  بودجه ۹۷ بخش کشاورزی را اعلام نمود که بودجه مصوب بخش کشاورزی در سال ۹۷متناسب با احکام پیش بینی شده در برنامه ششم نبوده و حدود ۲۰ درصد مورد نیاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بودجه تخصیصی به بخش کشاورزی از مصوب سنواتی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد می باشد لذا بودجه تخصیصی سال ۹۷ تکافوی نیازهای زیر ساختی و توسعه ای بخش کشاورزی را ننموده است و طرحهای آب و خاک مربوط به انتقال و ذخیره آب، آبیاری نوین، و قنوات و ...بلا اجرا مانده ست.   سخنگوی کمیسیون کشاورزی یادآور شد: پیرامون امکان افزایش نرخ تضمینی خرید گندم اعلام شد که گندم خریداری شده از کشاورزان بمقدار ۷/۵ میلیون تن با نرخ کیلویی ۶۶۵ تومان برای مصارف انسانی و بمقدار ۳ میلیون تن با نرخ ۹۰۰ تومان برای مصارف صنوف و صنعت استفاده می شود و گرانتر شدن نرخ گندم موجب فشار اقتصادی به مصرف کنندگان می شود. لذا تامین اعتبار ناشی از افزایش نرخ گندم نیاز به افزایش نرخ نان و سایر فرآورده های مربوط به گندم می شود.   تربتی‌نژاد اظهار کرد: در پایان مقرر شد در بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در کمیسیون کشاورزی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس راه‌های تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان مشخص و اقدامات عملی بعمل آید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی تربتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم