Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:41:26 GMT

قول مدیران وزارت نیرو و توانیر برای جبران کمبود برق

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۹۸۳

قول مدیران وزارت نیرو و توانیر برای جبران کمبود برق

خبرگزاری فارس: جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این کمیسیون معاون برق و انرژی وزارت نیرو گزارشی را در خصوص آخرین وضعیت برق، نیروگاه‌ها و راندمان و کمبود‌ها به ویژه در خصوص مسائل مالی ارائه دادند ضمن اینکه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی هم درباره آخرین وضعیت تولید برق کشور مباحثی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه این کمیسیون مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و همچنین مدیرعامل توانیر درباره نارسایی‌ها، کمبود‌ها برق به خصوص در فصل تنظیم بودجه و انتظارات‌شان از خانه ملت برای تخصیص اعتبارات بیشتر جهت تولید برق و احداث نیروگاه‌های جدید اعلام کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تدابیر اتخاذ شده وزارت نیرو و زیرمجموعه‌هایش جهت عدم کمبود و نارسایی‌های برق در تابستان سال جاری و پرهیز از تکرار این موضوع در سال آینده مطرح شد ضمن اینکه اعضای این کمیسیون هم سؤالاتی را در این خصوص مطرح کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این کمیسیون به مدیران وزارت نیرو و توانیر و شرکت‌های تابعه گفتند که باید تدابیر لازم مدیریتی به منظور عدم پرهیز از نارسایی‌های برق در اوج مصرف صورت گیرد و این دقیقاً همان کاری است که در چین هم انجام می‌شود.

میرزایی گفت: در این جلسه با آنکه عنوان شد شاید ۹ هزار مگاوات کمبود برق در سال آینده وجود داشته باشد، اما این امر مربوط به پیک مصرف است که با تولید برق در شرایط فعلی فرق می‌کند لذا می‌طلبد برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این مشکل انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عرضه و تولید برق در شرایطی است که صادرات هم داریم، اما اینکه برای دو هفته اوج مصرف برق در ایام تابستان در کشورمان همه چیز را به هم بریزیم صحیح نیست و می‌طلبد با برنامه‌ریزی لازم از این بحران عبور کنیم. ضمن اینکه با مدیریت لازم به هیچ‌وجه به هیچ فرد و قشر خاصی فشاری نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه باید در بخش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به منظور مدیریت مصرف برق در سال آینده برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، گفت: باید هدف‌گذاری‌ها در این خصوص اخذ شده و پایش مستمری از سوی این کمیسیون صورت گیرد تا به مشکل برخورد نکنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های روز معلم می‌توان به برنامه دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ۴۰ معلم از استان در این برنامه حضور داشتند و به محض برگشتن، از سخنان، مطالبات و خواسته‌های رهبری چکیده‌ای به جامعه معلمی استان منتقل خواهند کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم اشاره کرد.

موسوی نژاد بیان کرد: امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بحث کمبود فضا و معلم اشاره کرد و ادامه داد: در مورد فضای آموزشی نیز چند روز پیش جلسه‌ای با خیرین مدرسه ساز داشتیم که پارسال مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تقبل کرده و بیش از ۶ درصد این تقبل وصول و تعداد قابل توجهی کلاس به بهره‌برداری رسید و همچنین پیش بینی می‌شود مهر امسال نیز با همت خیرین بیش از ۱۰۰ کلاس به مجموعه ما در شهرستان بیرجند اضافه شود.

او عنوان کرد: همچنین از اداره کل شهرسازی تقاضا داریم تا برابر ساخت و ساز‌ها در فضا‌های در استان، بحث ساخت مدارس به وسیله انبوه سازان را تسریع بخشند؛ همچنین مجتمع بزرگی در بلوار پیامبر اعظم بیرجند با مشارکت بانک پاسارگاد و اداره اوقاف در حال ساخت است و بحث سازه دبیرستان کوثر به اتمام رسیده و کار‌های عمده آن در بخش مقدماتی در حال انجام است.

موسوی نژاد تصریح کرد: برای کمبود نیرو نیز ساز و کاری در کشور ترتیب داده شده که طی دو سال آینده به وضعیتی خواهیم رسید که حتی در استان می‌توانیم با ماموریت نیرویی یا همان دادن نیرو‌ها به سایر دستگاه‌ها موافقت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به مشارکت خوبی که چه در زمینه حق التدریسی و چه استفاده از ظرفیت بازنشستگان داشتیم، هزار و ۴۸۰ ورودی جدید آموزشی خواهیم داشت و چالش‌هایمان در زمینه کمبود نیرو نسبت به سال تحصیلی قبل بسیار کمتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان