Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،نورالله کردفروشانی مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام جمعه فقید آبادان گفت:یکی از مقام‌های کشور برای سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود دعوت شده است.

وی افزود:همچنین سرهنگ بازنشسته سیدمحمدعلی شریف‌النسب خاطراتی از مجاهدت و ایستادگی امام جمعه فقید آبادان در هشت سال دفاع مقدس بخصوص در زمان محاصره شهر آبادان خاطراتی را بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام جمعه فقید آبادان هدف از برگزاری این مراسم را تبیین ویژگی‌های شخصیتی آیت الله جمی برای نسل جوان عنوان کرد وگفت:به همین منظور مسابقه تصویرخوانی با حضور ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم با مضامین استقامت، صبر و مسئولیت پذیری آیت الله جمعی در حال برگزاری است.

کردفروشانی ادامه داد:در این مسابقه سه تصویر از آیت الله جمی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و تاکنون ۹ هزار دانش آموز مفاهیم بدست آمده را در اختیار این ستاد قرار دادند که به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

آیت الله غلامحسین جمی راوی کتاب نوشتم تا بماند در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در روستای اهرم تنگستان از توابع بوشهر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.

این عالم ربانی در سال ۱۳۲۷ خورشیدی در سفر به آبادان با روحانی مبارز شیخ عبدالرسول قائمی موسس حوزه علمیه آبادان آشنا و برای ادامه تحصیل وارد این مدرسه شد.

پس از مدتی اقامت در آبادان برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت و از محضر آیت الله راستی کاشانی و در مجلس درس حاج شیخ محمد علی مدرس شرکت کرد. وی بعد از بازگشت از نجف در آبادان ماندگار شد.

آیت الله جمی ۲۴ سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعال داشت.

این عالم ربانی دی ماه سال ۱۳۸۷ در سن ۸۳ سالگی در بیمارستان امام (ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیتش پیکر وی در وادی السلام نجف اشرف آرام گرفت.

انتهای پیام / د

برگزاری دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله غلامحسین جمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله جمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • ۴۰۰۰ زائر از کردستان به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد