Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:47:16 GMT

رسانه ها از حاشیه به متن آمده اند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۳۰۹

رسانه ها از حاشیه به متن آمده اند

تهران - ایرنا- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر رسانه‌ ها از حاشیه به متن آمده ‌اند، بنابراین، هر چه بر مهارت ‌های رسانه ‌ای تاکید کنیم ، به نحو بهتری قادر خواهیم بود دستاوردهای خود را در حوزه رسانه ارائه کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، علیرضا عبداللهی نژاد عصر یکشنبه در نشست علمی و تخصصی« پژوهش، فناوری و رسانه‌ها؛ نقش رسانه‌ها در معرفی، تبیین و تشریح دستاوردهای علمی، فناورانه دانشگاهی» در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه اهواز، در شرایط تحریم کشور یکی از 10 گره اصلی وزارت نفت به دست توانمند پژوهشگران و ایده‌ پردازان دانشجو از طریق ساخت دستگاه‌ هایی برای استخراج نفت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در باره اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با ریزگردها، افزود: اکنون با کمک پژوهشگران دانشگاهی در این حوزه اقدامات مناسبی انجام شده است و در حال حاضر دانشگاه ‌های مختلف حوزه علوم انسانی نیز فعالیت متفاوتی را در این راستا انجام می دهند.
عبداللهی‌نژاد با اشاره به سخنرانی امروز معاون اول رئیس‌جمهوری در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور اظهار کرد: با توجه به نقش اساسی دانشگاه‌ها در حل مشکلات ، دکتر جهانگیری نیز امروز بر فعال‌ترشدن آنها به منظور رفع چالش‌های موجود تاکید کرد.
سخنران پایانی این نشست، حمیدرضا مدقق سردبیر گروه علم و فناوری شبکه خبر سیما بود. وی در سخنانی، اظهار کرد: فناوری دیجیتال این امکان را فراهم کرده تا برای انعکاس رسانه ای فعالیت های علمی، وابسته به رسانه خاصی نباشیم.
به گفته مدقق، فناوری دیجیتال به ما این امکان را داده است تا پنجره های توزیع متعددی داشته باشیم و خبر دستاوردهای پژوهشی را به شکل متن، فیلم کوتاه، صدا، پادکست و قالب های دیگر و از طریق ابزارهای مختلفی مانند روزنامه، وب سایت و فضای مجازی منتشر کنیم.
مدقق تاکید کرد: تمرکز گرایی و توجه اندک به شهرستان ها، توجه بیش از حد به عنصر شهرت، ارائه اخبار تحقیقات در مرحله آزمایشی، تبلیغی بودن و دوری برخی از محققان از رسانه ها، مشکلاتی هستند که امروزه در زمینه روزنامه نگاری علم با آنها روبه رو هستیم.
وی از شرایط امروز رسانه ای به عنوان همپوشانی« CONVERGENCE» یاد کرد که دو یا سه رسانه با هم پیوند نزدیک دارند مانند آنچه که در تلفن همراه مشاهده می کنیم ، فیلم و متن و صدا را با هم در اختیار داریم.
سردبیر گروه علم و فناوری شبکه خبرسیما، اظهار کرد: وضعیت همپوشانی این امکان را فراهم کرده است که یک نفر بتواند کل فرآیند یک محصول رسانه ای را به تنهایی انجام دهد که این شرایط اطلاع رسانی را آسان کرده است.
**9492**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نشست علمي تخصصي وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ماجد، کمیسر سازمان جهانی تبلیغات در ایران گفت: این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است. 

ماجد ادامه داد: جایزه «فارِس» در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

 کمیسر IAA در ایران افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در استیج اینوتکس و با حضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ و چهره‌های شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار می‌شود.

ماجد در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان جهانی تبلیغات در نمایشگاه اینوتکس گفت: به مناسبت ۵۰ سالگی حضور ایران در سازمان جهانی تبلیغات، اعضا و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات بازار در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس گردهم می‌آیند تا به بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های این سازمان بپردازند.

وی تصریح کرد: نشست پنجاه سالگی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران، علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید و خبرگان بین‌المللی این حوزه، به بررسی شرایط و زمینه‌های رشد و پیشرفت نسل آینده از منظر اندیشمندان ایرانی می‌پردازد. 

ماجد ادامه داد: سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گ‌دهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوری‌ها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در  سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائم‌مقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم‌برخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.

 اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ مجموعه شرکت‌کننده و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور