Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:38:43 GMT

آزادی مسن‌ترین بانوی مبارز بحرینی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۳۹۰

رسانه‌های بحرینی از آزادی مسن‌ترین زن زندانی از زندان‌های رژیم آل خلیفه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از رسانه‌های انقلابیون بحرینی، "فوزیه ماشاءالله" بانوی مبارز بحرینیپس از گذراندن یک سال حبس در زندان‌های رژیم آل خلیفه آزاد شد.

خانم ماشاء الله ۵۶ ساله از نظر سنی بزرگترین زندانی زن در این کشور به شمار می‌رفت که به اتهام پناه دادن به فعالان سیاسی به یک سال زندان محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان بحرینی روز گذشته با گل و سردادن شعارهای دینی از این زن بحرینی استقبال کردند.

این بانوی مبارز بحرینی از بیماری های خطرناکی رنج می برد و بارها در داخل زندان دچار حمله قلبی شده بود و با وجود اوضاع سلامتی وی رژیم آل خلیفه به درخواست‌ها برای آزادیش توجهی نکرد.

رژیم آل خلیفه در طول سال های گذشته بانوان مبارز بحرینی را هدف قرار داده است، به‌گونه‌ای که از ابتدای انقلاب تاکنون حدود یک هزار زن بحرینی بازداشت شده‌اند.

 

این در حالی است که همچنان ۱۲ زن بحرینی در بندر ژیم آل خلیفه هستند که اکثر آنها به سه الی پنج سال زندان محکوم شده‌اند.

 

تظاهرات در منطقه کرباباد به مناسبت "روز شهید"

اهالی شهرک کرباباد در شمال منامه روز گذشته به مناسب عید شهدای بحرین تظاهرات کردند که نظامیان رژیم آل خلیفه با حمله به شهروندان این تظاهرات‌ را سرکوب کردند.

این در حالی است که آمادگی‌ها در مناطق مختلف بحرین برای بزرگداشت این مناسبت در سایه تداوم سرکوبگری رژیم آل خلیفه و بازداشت شهروندان ادامه دارد.

تظاهرات کنندگان در کرباباد در حالی که تصاویر شهدای این شهرک را در دست داشتند با سردادن شعارهای انقلابی خواستار سرنگونی رژیم و قصاص قاتلان شهدا و شکنجه گران شدند.

از سوی دیگر شماری از انقلابیون بحرینی در تعدادی از مناطق و شهرک‌های منامه به فعالیت‌های میدانی خود ادامه دادند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی (۲۵ بهمن ۱۳۸۹) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر