Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره)


وكالت در اجراء صيغهٔ ازدواج
سؤال35:نامه اي از روستا مي آورند كه به امضاء زن و مرد ولي زن رسيده است و به عاقد وكالت مي دهند عقد را بخواند.ايا اين نوع وكالت معتبر است؟

جواب:وكالت با نامه و امضاء اثبات نمي شود مگر آنكه موجب اطمينان شود.

سؤال36:زني يك بار شوهر كرده و ازآن شوهر صدماتي ديده و با زحمت زياد توانسته از وي جدا شوئ،لذا تصميم مي گيرد كه اگر بخواهد شوهر كند موقع اجراء صيغهٔ نكاح از وي وكالت مطلق در طلاق بگيرد و بر همين اساس با مرد ديگري ازدواج كند ولي عاقد در موقع اجراي صيغه وكالت مزبور را ذكر نمي كند زن اطمينان داشته كه اين وكالت به او داده شده،لذا از شوهر دوم خو تمكين مي كند ولي بعد از مدت كوتاهي بين اين زن وشوهر دومش اختلاف بروز مي كند موقعي كه زن در مقام طلاق خود بر مي آيد متوجه مي شود كه اين شرط در قبالهٔ نكاحيه ذكر نشده، به دادگاه رجوع مي كند و شوهر دوم حاضر نمي شود كه وي را طلاق دهد زن مي گويد كه رضاي من به اين نكاح به طور مطلق نبوده بلكه مشروط به اين بوده كه شوهرم وكالت در طلاق به من بدهد و چون اجازهٔ وكالت به من داده نشده راضي نبوده و نيستم ،آيا در اين صورت اين نكاح صحيح است؛چون رضايت زوجين شرط است و رضايت زن مقيّده به وكالت در امر طلاق بوده كه رعايت نشده؟

جواب:ازدواج مزبور محكوم به صحت است مگر آن كه زوجه اثبات نمايد كه در وكالت در اجراي عقد شرط مزبور را قيد نموده و وكيل تخلف كرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: ازدواج فتوا امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!