Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جهانگیری معاون فناوری و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری در بخش‌های مختلف مانند افزایش قیمت غذای بیمارستانی، تاسیسات و خدمات مراکز درمانگاهی، سازمان نظام پزشکی پیشنهاد افزایش 5 درصدی قیمت‌ها را داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی مشکلاتی عدیده‌ در زمینه تأمین هزینه‌های جاری به غیر از حقوق و پرسنل و دستمزد پزشکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی دارد، از این رو سازمان نظام پزشکی افزایش 5 درصدی را به دولت پیشنهاد داده اما این میزان هنوز در هیئت دولت به تصویب نرسیده است.

جهانگیری تاکید کرد:‌ افزایش 5 درصدی هزینه‌های جاری مراکز درمانی بیمارستان‌ها به وسیله شورای عالی نظام پزشکی به تصویب رسیده و مورد تایید سازمان مدیریت برنامه‌ریزی بودجه قرار گرفته است.

بروز برخی مشکلات در سیستم با افزایش قیمت‌ها

معاون فناوری و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد: افزایش هزینه‌ سیستم‌ها را با مشکلاتی متعدد روبرو کرده و برای حل آن باید با یک نگاه راهبردی برنامه‌ریزی بهتری انجام داد.

وی اظهار کرد: این افزایش قیمت جزو نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم نبوده و بهتر است هرچه سریعتر این تعرفه به تصویب برسد.

جهانگیری اضافه کرد: افزایش 5 درصدی بودجه شامل هزینه‌های جانبی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و هیچ ارتباطی به حقوق پزشکان ندارد.

معاون فناوری و نظارت سازمان نظام پزشکی افزود: این موضوع رویکردی در راستای تأمین هزینه‌ها برای حفظ و ارتقای کیفیت خدمات محسوب می‌شود و هیچ نگاه دستمزدی و مسائلی از این قبیل ندارد. هدف ما این است که بتوانیم از عهده هزینه‌های جاری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی براییم.

وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش 5 درصدی برای قسمت‌هایی مانند هتلینگ، غذای بیماران، دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که طی چند ماه گذشته افزایش قیمت داشتند. باید به طریقی این رشد قیمت‌ها جبران شود تا بتوانیم همان هزینه‌ها را به روز گرفته تا کارهای جانبی خوبی را انجام دهیم.

جهانگیری افزود: افزایش 5 درصدی به نوعی معادل سازی افزایش هزینه‌های مختلف است و باید این اتفاق بیفتد تا کار با پیشرفت بهتری انجام شود، در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای در مراکز درمانی بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/                                             

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱