Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@20:28:10 GMT

دانشگاه علمی کاربردی تعطیل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۸۴۲

دانشگاه علمی کاربردی تعطیل می‌شود؟

وزیر علوم با بیان این‌که در صورتی که واحدهای علمی کاربردی استانداردهای ابلاغی وزارت علوم را رعایت کنند تعطیل نخواهند شد، تکید کرد: وزارت علوم از واحدهایی که این استانداردها را رعایت کنند با جدیت حمایت می‌کند.

منصور غلامی در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای تجمیع واحدهای دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اجرای برنامه ساماندهی و تجمیع مراکز آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تجمیع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه محوریت فعالیت‌های علمی کاربردی با واحدهای وابسته به بخش خصوصی است.

وی در ادامه تصریح کرد: واحدهای علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند و کسی قصد تعطیلی این واحدها را ندارد، اما اگر این واحدها نتوانند شرایط استاندارد لازم را فراهم کنند، تعطیل خواهند شد.

وزیر علوم در خصوص استانداردهای مربوط به واحدهای علمی کاربردی بخش خصوصی گفت: فضای فیزیکی لازم، اعضای هیات علمی ارزیابی شده و رعایت قوانین و مقررات لازم و ابلاغی از سوی وزارت علوم از جمله استانداردهایی هستند که واحدهای علمی - کاربردی باید این موارد را رعایت کنند. در این صورت از حمایت جدی این وزارتخانه بهره‌مند می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای علمی کاربردی به شکل بسیار خوبی سازمان‌دهی شده‌اند، حتی اساسنامه این واحدها تنظیم شده و قریب به اتفاق این واحدها اساسنامه را پذیرفته‌اند و در چارچوب آن فعالیت می‌کنند. حاصل این اتفاق این است که وزارت علوم بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه، با اطمینان کامل مدرک آنها را تایید کرده و به هر جایی که لازم باشد معرفی می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم از ارسال ۱۵۰ پرونده برای انتخاب اساتید نمونه از سوی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶ نفر از این اساتید زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هبات‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و شش نفر از اساتید نمونه خانم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد