Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - رئيس ستاد هماهنگي بازسازي استان کرمانشاه گفت: بيش از هشت هزار واحد مسکوني تخريب شده ناشي از زلزله 7.3 دهم ريشتري 21 آبان 96 در شهرستان سرپل ذهاب تاکنون احداث شده است.

رضا خواجه اي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين 16 هزار و 750 واحد مسکوني در مرحله پي کني ، 15 هزار و 500 واحد در مرحله اجراي بتن فنداسيون، 13 هزار و 750 واحد اسکلت بندي و 11 هزار واحد ديوارچيني، 9 هزار و 200 واحد اجراي گچ و خاک و براي 12 هزار واحد مسکوني نيز سقف گذاري در نقاط شهري و روستايي صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: از مجموع 17 هزارو 258 واحد مسکوني تعميري نيز تعميرات 16هزار و 300 واحد مسکوني پايان يافته است.
رئيس ستاد هماهنگي بازسازي استان کرمانشاه گفت: در شهر سرپل ذهاب براي هفت هزار و 550 واحد آرماتوربندي ، 6 هزار واحد مسکوني اسکلت گذاري، سه هزار و 500 واحد ديوارچيني ، چهار هزار و350 واحد سقف گذاري، 2 هزار واحد اجراي گچ و خاک انجام شده است.
خواجه اي گفت: همچنين در مجموع در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نيز براي 34 هزار و 900 واحد اجراي آرماتوربندي، 31 هزار و 500 واحد اجراي اسکلت، 26 هزار و 700 واحد ديوارچيني ، 27 هزار و 660 واحد سقف گذاري، 22هزار واحد نيز گچ و خاک انجام شده است و ساخت 21 هزار واحد مسکوني نيز پايان يافته است.
اين مقام مسئول گفت: از مجموع 60 هزار واحد مسکوني که عمليات تعميري آن ها آغاز شده نيز تعميرات بيش از 55 هزار واحد مسکوني به پايان رسيده است.
وي در پايان با اشاره به تامين آهن آلات با قيمت يارانه اي براي زلزله زدگان افزود: علاوه بر 54 هزار تن آهن آلاتي که قبلا براي مناطق زلزله زده تامين شده بود خوشبختانه امروز نيز 20 هزار تن ديگر خريداري شده و در مرحله حمل و تحويل به انبار بنياد مسکن مي باشد و به محض ورود به شهرستان با رعايت مقررات و ضوابط مربوطه بين متقاضيان توزيع مي شود.
در زلزله 6.4 ريشتري يکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جاني نداشتيم ولي 771 نفر دچار جراحت سطحي شدند.
بر اثر اين زمين لرزه 600 واحد مسکوني در مناطق غربي استان کرمانشاه تخريب و سه هزار و 500 واحد هم نياز به تعمير پيدا کردند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته نيز در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب