Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@03:10:19 GMT

مقاصد محصولات صنعتی و معدنی ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۰۹۶

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی با اعلام این خبر افزود: مقایسه آمار صادرات محصولات صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) طی ۸ ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده رشد ارزشی ۲۳ درصدی است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی‌اردکانی عنوان کرد: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) طی ۸ ماهه سال‌جاری به رقمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در مدت مذکور در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با ۳/ ۱۰میلیارد دلار و ۳۲ درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با ۸/ ۱میلیارد دلار و ۱۴ درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود ۴/ ۱ میلیارد دلار صادرات، ۴۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.  کمالی‌اردکانی درخصوص صادرات کالاهای گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ‌آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل با ۴/ ۴میلیارد دلار صادرات، بیش از ۹ درصد رشد داشته و همچنین صادرات صنایع غیرفلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با ۴/ ۱ میلیارد دلار صادرات، رشد ۱۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند. مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات محصولات لوازم خانگی اظهار کرد: صادرات لوازم خانگی انرژی‌بر و غیرانرژی بر به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار با ۲۲ درصد رشد همراه بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان