Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون بابایی صبح دوشنبه در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان خلخال تصریح کرد: در سال ۹۶ میزان کاشت زعفران در خلخال ۱۲.۵ هکتار بود که این آمار در سال جاری به بیش از ۱۸ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به افزایش کاشت گل محمدی از ۸۵ هکتار به ۱۰۲ هکتار، افزود: در احداث گلخانه‌ها نیز از فضای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع به ۱۵ هزار متر مربع ارتقا پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرماندار خلخال، کاشت بادام زمینی در این شهرستان با رشد چشمگیری روبرو شده و در سال گذشته از کاشت ۷۰ هزار هکتار به ۱۲۰ هزار هکتار دست یافتیم.

بابایی با بیان اینکه در توجه به زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی شهرستان خلخال توجه ویژه‌ای را شاهد هستیم، ادامه داد: با به ثمر نشستن طرح‌های توسعه‌ای فعالیت‌های متنوع درنظر گرفته شده با حضور چشمگیر جوانان به بار خواهد نشست.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد خلخال ۲۵۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که از این میان ۱۱۰ نفر جزو معتادان متجاهر هستند.

فرماندار خلخال با اشاره به اینکه در هشت ماه ابتدایی سال جاری برای ۹۵۳ نفر فرصت اشتغال فراهم شده است، افزود: با افتتاح طرح‌های بزرگ عمرانی بیش از دو هزار نفر از کارجویان در فرصت‌های شغلی مورد نظر جذب خواهند شد.

کد خبر 4487093

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خلخال کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه