Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه مشکلات یادگیری در محیط های تحصیلی به وضوح مشاهده می شود و این مشکلات بر مبنای مشکلات عصبی-رشدی تبیین می شود.

ویژگی های ژنیتیکی،شرایط فیزیولوژیکی،نقص توجه و تمرکز و شرایط اجتماعی –اقتصادی در ایجاد این   مشکلات موثر اند و این افراد علاوه بر مشکلات تحصیلی دارای مشکلاتی در مهارت های اجتماعی ، شناخت،فراشناخت و حافظه نیز هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مشکلات برجسته این افراد،ضعف در اداراک دیداری و شنیداری و ضعف در دقت و توجه و هماهنگی  روانی-حرکتی است.

در همین راستا و به همت یکی از جوانان با استعداد بیجاری کتاب یادگیری با اصول روانشناسی ویزه دانش اموزان مقطع ابتدایی تدوین و به چاپ رسیده است.

سید میثم سید احمدی نویسنده خوش ذوق و با استعداد بیجاری در گفتگو با خبرنگار مهر، به ساختار و محتوای این کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب دارای محتوا و ساختار آموزشی با استفاده از اصول روانشناسی است  که در ۱۰۰۰ جلد و به همت انتشارات نالی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی در ادامه به علاقه انجام این کار اشاره کرد و گفت:در دوران تحصیل دانشگاهی چهار واحد درسی تحت عنوان اختلالات یادگیری را داشتیم که پس از گذراندن این واحد های درسی و همچنین مبتلا به بودن موضوع اختلالات، این انگیزه و علاقه در من  به وجود آمد،تا بتوانم گامی هر چند کوچک در راستای کمک به این گروه از دانش آموزان داشته باشم.

وی افزود: برخی از معلمان،دانش آموزان دارای اختلالات را با افراد کند ذهن یا بعضا معلول و امثال آن اشتباه می گیرند و مسیر زندگی دانش اموزان را تغییر میدهند در حالیکه با انجام یکسری تمرین ها،که بعضا ساده هم هستند میتوان کمک کلانی به این عزیزان انجام داد.

سید احمدی اضافه کرد: در مسیر  نشر این کتاب از نظرات اساتید و همکاران اهل فن نیز،بسیار بهره جستم و با توجه به تجربه ای که در دوره کارورزی داشتم اقدام به نشر این کتاب کردم و در طی یک سال و نیم توانستم این کار را به سر انجام برسانم.

نویسنده جوان بیجاری به حمایت های صورت گرفته از این کتاب اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای کار من سعی کردم که از ارگان و یا مسئولی حمایت نگیرم و تنها با تلاش خود این مجموعه را به اتمام برسانم  و خوشبختانه پس از اتمام کار تالیف، به همت  مرکز نوآوری و شکوفایی شهرستان بیجار اقدامات لازم برای رونمایی از این کتاب انجام شد.

وی بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از این دست تالیفات اشاره کرد و بیان داشت:در صورتی که حمایت نهادهای آموزشی و فرهنگی از جمله  آموزش و پرورش در این مسیر بیشتر شود یقیناً امکان تالیف در سایر رشته های درسی نیز وجود خواهد داشت.

سید احمدی تاکید کرد:این کتاب در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده و به لطف خدا بعد از رونمایی،بازخوردهای بسیار خوبی از اساتید و دوستان اهل فن از جهت تخصصی گرفتیم،و نظر به اینکه کتاب در قسمت تقدیم،به موسسه خیریه مهرآفرین گروس تقدیم شده است،و همچنین قرار است پنجاه درصد از در آمدهای کتاب،صرف مددجوهای این موسسه گردد،پیش بینی استقبال خوبی را خواهیم داشت.

کد خبر 4485398

منبع: مهر

کلیدواژه: بیجار معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حویزه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تشریح اقدام‌های انجام شده پس از اعلام خبر غرق شدن جوان شوشی در این شهرستان افزود: پیش بینی بارش‌های باران روزهای پنجشنبه و جمعه و همزمانی غرق شدن این جوان با آغاز رهاسازی آب از سد دز برای آماده سازی مهار سیلاب‌های احتمالی موجب شد که جست‌وجوها برای پیدا کردن جنازه این جوان با چالش جدی مواجه شده باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری و هماهنگی حضور غواصان آتش نشانی دزفول، تأمین قایق‌های مورد نیاز از همان روز انجام و حتی برای سرعت بخشی به عملیات جست‌وجوی این جوان، تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجازه قایق و تأمین بنزین قایق‌های محلی انجام شد.

فرماندار شوش با بیان اینکه گشت‌زنی هوایی و آبی با روش‌های مختلف در این عملیات جست‌وجو به کار گرفته شده است، افزود: تأمین جت اسکی و گشت‌زنی در رودخانه، بهره گیری از هلی‌شات و کوادکوپتر برای گشت‌زنی هوایی و همچنین تأمین چهار فروند پالاگرایدر از دزفول از جمله کارهایی است که در روزهای اخیر انجام شده ولی با وجود همه این کارها عملیات جست‌وجو ناموفق بود.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه دز، افزایش سرعت و گل آلود شدن آب رودخانه همگی از جمله عواملی بود که با وجود هماهنگی برای حضور غواصان، امکان انجام عملیات جست‌وجوی زیر آبی میسر نشد.

حویزه با بیان اینکه بارش‌های شدید باران در روزهای اخیر بر پیچیدگی‌های عملیات جست‌وجو افزوده است، گفت: با توجه به گذشت ۶ روز از زمان غرق شدن این جوان و اظهارات کارشناسان از احتمال بالا آمدن جنازه روی آب، تأمین بالگرد از استان برای گشت زنی هوایی در منطقه که در روزهای گذشته به دلیل شرایط نامناسب جوی ممکن نبود، به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دیدار مستمر اعضای شورای اسلامی و دهیار با خانواده این جوان غرق شده گفت: با پایدار شدن شرایط جوی با خروج سامانه‌های بارشی از منطقه، عملیات جست‌وجو بار دیگر در سطح گسترده در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6097198

دیگر خبرها

  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • عکس| پیام احساسی یک استقلالی پس از اولین بازی
  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست