Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مفتح و گرامیداشت روز «وحدت حوزه و دانشگاه» و هفته پژوهش نشست «واکاوی همکاری و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه با تأکید بر عرصه پژوهش» را در روز سه شنبه ۲۷ آذر برگزار می‌کند.

این نشست در دو پنل برگزار خواهد شد که پنل اول به مبانی، اهداف و تاریخچه «وحدت حوزه و دانشگاه» و بررسی و نقد پرونده عملکرد حوزه و دانشگاه در جهت همکاری و هم‌افزایی در عرصه پژوهش می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانان این پنل آیت اله سیدمحمّد غروی راد، رئیس پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین، دکتر نجفقلی حبیبی، رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه تهران و دکتر مجید کافی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هستند.

پنل دوم به تبیین و طراحی مسیر پیش رو «وحدت حوزه و دانشگاه» می‌پردازد و سخنرانان آن، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزّی، معاون پژوهش حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین محمود نوذری، عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هستند.

نشست یادشده فردا سه شنبه ۲۷ آذر از ساعت ۹ تا ۳۰ :۱۱ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی پردیسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4487288

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هفته پژوهش وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد