Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@17:56:26 GMT

باید در بودجه ۹۸ از سازوکار سبد ارزی استفاده کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۲۲۰

باید در بودجه ۹۸ از سازوکار سبد ارزی استفاده کنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین«سبد ارزی» در لایحه بودجه ۹۸ با توجه به شرایط تحریم اقتصادی تاکید کرد. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، امیرحسین قاضی زاده در گفتگو با مهر، درخصوص بودجه سال 98، گفت: باید درآمدهای بودجه سال 98 واقعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید درآمدهای لایحه بودجه براساس استقراض و یا تکیه بر اوراق بهادار که بدهی برای آیندگان آن هم با سود بالاست، تدوین شود.

وی گفت: در صورت استفاده دولت از اوراق مشارکت و استقراض برای کسب درآمد، دولت ها مجبور می شوند به ایجاد تورم روی بیاورند و بدهی ها را به دولت های آینده منتقل کنند.

*تعیین هزینه از محل فاینانس در بودجه 98 کاری عبث است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نظر گرفتن فاینانس برای بودجه سال 98 را کاری عبث و بیهوده خواند و ادامه داد: با توجه به مشکلات ایران با آمریکا و اروپا، عملاً فاینانس محقق نمی شود به همین جهت تعیین درآمد و هزینه از محل فاینانس در بودجه سال98 کاری عبث و بیهوده است.

قاضی زاده تصریح کرد: کاهش هزینه های جاری دولت در صورت انضباط بودجه‌ای امکان پذیر است. دولت نباید بین طلبکاران و کارمندانش برای پرداخت بدهی تفاوتی قائل شود. پیمانکاران و نیروهای قراردادی، طلبکاران دولت هستند اما دولت در پرداخت بدهی خود به کارمندان توجه دقیق تری از پرداخت بدهی خود به پیمانکاران و نیروهای قراردادی دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: رویکرد بودجه سال 98 باید مبتنی بر توسعه تولید داخل، کاهش هزینه های جاری و سرمایه گذاری در بخش عمران، توسعه متوازن و عادلانه همه مناطق، توسعه مناطق محروم برای مهاجرت معکوس باشد.

*لزوم استفاده از سازوکار«سبد ارزی» در بودجه

وی با تأکید بر اینکه باید میزان اتکای بودجه به دلار کاهش یابد، یادآور شد: باید در بودجه سال 98 با توجه به شرایط تحریم های اقتصادی از ساز و کار «سبد ارزی» استفاده کنیم. استفاده از سبد ارزی به معنای انعقاد پیمان های پولی چندجانبه است.جایگزینی یورو به جای دلار اشتباه است، باید به سمت استفاده از ارزهای کشورهایی حرکت کنیم که بیشترین مبادلات مالی را با ایران دارند.

قاضی زاده در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: دولت موظف بود تا سال 98 دقیقاً تعداد افرادی که نیاز به کمک مستقیم دارند، افرادی که نیاز به کمک غیر مستقیم دارند، افرادی که پُردرآمد هستند و اقشاری که باید از آنها مالیات مضاعف دریافت کرد را مشخص کند.

وی تأکید کرد: دولت باید از افرادی که پُرمصرف هستند، مالیات مضاعف دریافت کند. این افراد نباید یارانه دریافت کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور و رئیس کل بانک‌مرکزی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت سیاست های ارزی دولت سیزدهم در مجموعه بخش های اقتصادی کشور بود.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی، مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند و در مورد شرایط اقتصادی کشور و پیامدهای مرتبط با انتقال سیاست های ارزی در طول ۲ سال اخیر به بیان نکاتی پرداختند. همچنین ضمن‌ بررسی شاخص های مثبت همانند نرخ رشد و نرخ تورم و نقدینگی به اهم مشکلات مربوط به سیاست ها اشاره کردند.

در این نشست وضعیت تراز تجاری، افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی و غیر اساسی، قاچاق، وضعیت تولید کالاهای اساسی در داخل کشور و شاخص سرانه مصرف واردات کالاهای اساسی مطرح شد.

همچنین در این جلسه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجموعه بسته پیشنهادی کمیسیون را به معاون اول رئیس جمهور تقدیم و بیان کرد که ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه توضیحات مربوط با شاخص های کلان اقتصادی و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور را توضیح داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافقات خوب این کمیسیون با معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح سیاست‌های ارزی جهت ارتقای توانمندی اقتصادی کشور خبر داد و گفت: ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

پیش از این، پورابراهیمی در نامه ای به رئیس جمهور ضمن تببین مشکلات در رابطه با پیامدهای ارزی دولت در سیاست های ارزی بانک مرکزی، پیشنهاداتی را مطرح کرده بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904206

دیگر خبرها

  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • عضو حماس: در مذاکرات به سازوکار مشخصی رسیدیم