Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند، گفت: هر ایرانی 10.3 بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است./طی ۳۰ سال آینده تعداد سالمندان کشور افزایش می یابد و تعداد موالیدمان کم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج حریرچی در اولین نشست هم اندیشی مسئولان ستادهای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به کارآفرینی در حوزه سلامت، گفت: سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۰۸ افزایش طول عمر یعنی امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی، کاهش مرگ های زودرس و ناتوانی ها، حفاظت از مخاطرات مالی ناشی از بیماری ها و کاهش هزینه های فقر زای سلامت را از اهداف سلامت در کشورها عنوان کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پاسخگویی و افزایش رضایت مردم از دیگر اهداف نظام سلامت است، افزود: هر ایرانی 10.3 بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت، تنها در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات بالینی نیست بلکه بیمار و مردم انتظار دارند کرامتشان حفظ شود و در کنار ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب، به آنها احترام گذاشته شود.

حریرچی با بیان اینکه حتی بهترین نظام های سلامت ۲۰ تا ۳۰ درصد منابع خود را هدر می دهند، تاکید کرد: باید بتوانیم با کمترین منابع، به نتایج ایده آل خود برسیم و سلامت بیشتر را با منابع فعلی به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در حوزه کارآفرینی سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت و دستیابی به آنها باشد، گفت: در حال حاضر، پنجره جمعیتی کشور به نحوی است که دارای جمعیت فعال است و مولدانشان حدود ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند و طی ۳۰ سال آینده تعداد سالمندان کشور افزایش می یابد و تعداد موالیدمان کم خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان های خصوصی در کشور، گفت: نزدیک به بیست سال است که ۴۰ درصد تخت های این بیمارستان ها همیشه خالی است و از طرفی هم بیمارستان های خصوصی حاضر به ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر نیستند و ۸۰ درصد مردم نیز، توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند.

حریرچی در پایان با تاکید بر اینکه باید انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعیت همخوانی داشته باشد، افزود: اهداف کارآفرینی در حوزه سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت باشد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، یزدان‌پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان دنا گفت: ایستگاه سلامت شهر سی‌سخت جهت خدمات‌دهی به مردم شهر سی‌سخت و گردشگران در راستای هفته ملی سلامت شامل غرفه بهداشت و محیط و بلایا، غرفه بهداشت خانواده و مامایی، غرفه آموزش و تغذیه، غرفه بهداشت روان و غرفه بیماریهای غیرواگیر برپا شد.

هدف از برپایی این ایستگاه، خدمات‌رسانی رایگان به مردم و آموزش و اطلاع رسانی هفته سلامت و آگاهی بخشی عمومی، آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت روان، آموزش در زمینه بهداشت محیط وبلایا و پیشگیری از سوانح، غربالگری دیابت و فشار خون و افزایش مشارکت مردم در ارتقاء سلامت عمومی می‌باشد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228101 برچسب‌ها مدافعان سلامت

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید