Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@03:36:52 GMT

دستگیری باند جعل کارت‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۴۲۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ تازه‌ترین اخبار حوادث را در صفحه حوادث گروه استان‌های خبرگزاری صداوسیما دنبال کنید.   >>انهدام باند 7 نفره سارقان به عنف  >>بدهکار میلیاردی بانک در دام قانون >>افزایش جانباختگان حادثه تصادف محور اراک شازند به ۴ نفر
>>عجیب‌ترین آرایشگری‌ها در ایران   سارقان تجهیزات معدن در دام پلیس
فرمانده انتظامی خمین، از دستگیری سارقان تجهیزات معدن استان اصفهان با هوشیاری پلیس این شهرستان خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستگیری سارقان معدن اصفهان با سرعت عمل کارآگاهان شهرستان خمین شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ عزیزی افزود: اعضای این باند که اقدام به سرقت تجهیزاتی از یک معدن در شهرستان میمه اصفهان کرده بودند با سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی شهرستان خمین شناسایی و دستگیر شدند.

اختلاس ۶ میلیارد ریالی  رئیس پلیس آگاهی هرمزگان از دستگیری سه نفر از کارمندان مالی یکی از اداره‌های دولتی هرمزگان به اتهام اختلاس ۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال در بندرعباس خبر داد.
سرهنگ عبدالمجید کرمی گفت: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه دریافتند متهمان سه سال پیش ۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال بابت خرید وسائل مورد نیاز آن اداره هزینه کرده، اما این وجه به حساب شرکت‌های پیمانکار و فروشنده واریز نشده است.
وی افزود: بانک نیز تایید کرد که وجوه چک‌ها به حساب متهمان واریز شده است.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: متهمان به جرم خود اعتراف کرده اند.
سرهنگ کرمی افزود: قرار مناسب برای متهمان صادر شده و تحقیقات زیر نظر مقام قضایی برای دستیابی به اطلاعات بیشتر ادامه دارد.   گازگرفتگی پیرزنی کهنسال در نجف آباد
مسمومیت با گاز منوکسید کربن در نجف آباد زنی کهنسال را راهی بیمارستان کرد.
مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دیشب پیرزنی 84 ساله در در نجف آباد به علت رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب دودکش مسموم و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید منظری نجف آباد منتقل شد.
غفور راستین به شهروندان توصیه کرد در فصل سرما از وسایل گرمایشی استاندارد با رعایت کردن اصول ایمنی در نصب این وسایل استفاده کنند.

دستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهد
گردانندگان اصلی باند جعل کارت‌های بانکی با داشتن 64 شاکی از سراسر کشور امروز در مشهد دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی امروز با بیان این مطلب گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با اعلام شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 150 میلیون ریال از حساب‌های بانکی اش به پلیس فتا مراجعه کرد. 
سردار محمد کاظم تقوی افزود: کارشناسان با تحقیقات فنی و پلیسی به سرنخ‌هایی از جرم سازمان یافته‌ای تحت عنوان اسکیمر که جعل و کپی کارت‌های بانکی بود دست یافتند.
وی گفت: تیم عملیات ویژه پلیس فتا با رد زنی‌های اطلاعاتی زن جوانی را که یکی از متهمان پرونده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد را در مشهد دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: آخرین قربانی باند اسکیمر قبل از برداشت 300 میلیون ریال از حساب بانکی اش شناسایی و با تدابیر پلیس، رمز ورود به حساب بانکی اش را تغییر داد و در امان ماند.
سردار تقوی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از کشف سه دستگاه اسکیمر و چاپگر به فعالیت این باند کلاهبردار در مشهد پایان دادند و 3 متهم این پرونده را به مراجع قضائی معرفی کردند.
او با اشاره به اینکه تا کنون حداقل 64 شاکی پرونده شناسایی شده اند گفت: تحقیقات از متهمان پرونده جعل کارت‌های بانکی همچنان در مشهد ادامه دارد.

کلاهبردای 20 میلیارد ریالی با پیش فروش آپارتمان 
4 شهروند نیشابوری که با ترفند پیش فروش آپارتمان، 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، گفت: 4 شهروند نیشابوری که با ترفند پیش کلاهبردای 20 میلیارد ریالی با پیش فروش آپارتمان در نیشابورفروش آپارتمان، 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شند.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان نیشابوری مبنی بر کلاهبرداری از وی با پیش فروش آپارتمان، بررسی و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد فردی سودجو، یک واحد آپارتمان را در شهر نیشابور به ارزش 600 میلیون تومان به وی پیش فروش کرده، اما اقدام به فروش آپارتمان به فرد دیگری کرده و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای طرفین شده است.
سردار تقوی ادامه داد: ماموران هنگام رسیدگی به پرونده، متوجه شکایت‌های دیگری از سوی سه شهروند دیگر در این زمینه شدند که به علت حساسیت موضوع، ماموران دایره عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی نیشابور با اشراف اطلاعاتی متهم 45 ساله را که سابقه کلاهبرداری نیز دارد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام ضربتی این فرد را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش تعداد شاکیان و ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرائم احتمالی از شهروندان خواست؛ در انجام معاملات وسوسه انگیز دقت و در تنظیم اسناد مسکن، خودرو و ... ضمن استعلام از مبادی ذیربط با کارشناسان با تجربه مشورت کنند.   دستگیری عامل تعرض به منازل مسکونی اراک
عامل تخریب شیشه‌های منازل شهروندان در اراک شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در پی اعلام گزارش‌هایی از شکستن شیشه‌های منازل شهروندان توسط فرد یا افرادی ناشناس، در چندین محله در شهرستان، فرد تحت تعقیب در حال شکستن شیشه‌های یک منزل مسکونی شناسایی و دستگیر شد.
امیریان افزود: متهم در جریان بازجویی به ۱۳ فقره تخریب شیشه‌های منازل شهروندان اعتراف کرد.
وی اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حوادث گازگرفتگي جانباختگان شناسايي و دستگيري دام پليس سارقان مسموميت باند سرقت باند جعل شاکي متهم برداشت غیر مجاز متواري کلاهبردای ضارب انتقامگیری سرقت به عنف تصادف کشته زخمي مصدوم اختلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ زارعی گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مشخص شد، شخصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: به گفته شاکیان پرونده، شخصی به عنوان خریدار وارد مغازه شده و پس از انتخاب کالا و دریافت شماره کارت برای واریز پول، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کرد و در ادامه مالباخته در بررسی حساب بانکی خود متوجه می‌شد هیچ‌گونه وجهی به حساب او واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان تأکید کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند که با هماهنگی قضایی وی را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی افزود: متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

او با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، توصیه کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و تنها به رسید‌های پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: پلیس فتا به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر