Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: مصوبه افزایش 500 میلیارد ریالی سرمایه صندوق بخش کشاورزی استان برای سال آینده در مجمع عمومی صندوق صادر شد.

خالقی افزود: 51 درصد این منابع مالی با مشارکت بخش خصوصی و 49 درصد توسط بخش دولتی و از محل بند(ب) ماده 31 قانون احکام دایمی کشور تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: بر اساس بند (ب) ماده 31 احکام دایمی کشور به استان ها اجازه داده شده که از محل تملک دارایی سرمایه به این صندوق کمک کنند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: 30 میلیارد ریال در سال جاری از محل کمک های بخش دولتی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان جذب و 15 میلیارد ریال نیز سال آینده جذب می شود.
خالقی گفت: 115 میلیارد ریال موافقت نامه برای افزایش سرمایه این صندوق بین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی مبادله شده  و موافقت نامه خرید 220 میلیارد ریال سهام برای صندوق اخذ شده است.
وی گفت: پوشش جغرافیایی صندوق کشاورزی استانمرکزی متناسب با زیر بخش های تولید از برنامه های اولویت دار است.
او افزود: 200 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد از محل اعتبارات سرمایه صندوق و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک کشاورزی با نرخ 19 درصد برای افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی و دامی به سهامداران این صندوق پرداخت شده است.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با 90 هزار بهره بردار جزو 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سرمایه افزایش صندوق کشاورزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سیدعباس نوربهاء در همین رابطه افزود: عضویت در پروژه ریال دیجیتال به دو صورت متولی و عضو عادی نزد بانک مرکزی بوده که عضو متولی دارای ویژگی تایید تراکنش ریال دیجیتال و توسعه قرارداد هوشمند را داشته و راسا امکان ارائه خدمات مرتبط با کیف ریال دیجیتال و کاربر را دارا خواهد بود.

نوربهاء تصریح کرد: بانک شهر از آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت همکاری در این پروژه ریال دیجیتال به عنوان عضو متولی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پس از تایید آن بانک، بانک شهر به عنوان عضو متولی ریال دیجیتال معرفی شد.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای عضویت بانک شهر، گفت: مرحله اول پیاده سازی کیف پول عادی و تجاری به صورت پایلوت و در محیط تستی شبکه برنای بانک مرکزی بوده که این مهم انجام و تایید بانک مرکزی را نیز گرفت. در ادامه محیط عملیاتی این پروژه نیز پیاده سازی و هم اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر عنوان کرد: پول دیجیتال بانک مرکزی مفهومی نوین است که به ارز دیجیتالی که بانک مرکزی آن را منتشر کرده است، دلالت دارد. این نوع پول در برخی از کشوری های جهان مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر نیز در حال تحقیق و آزمون بر روی آن هستند.
نوربهاء ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز این مراحل را پشت سرگذاشته و در حال ارائه آن با نام ریال دیجیتال بوده و به عنوان یکی از بانک های مرکزی دنیا، این نوع پول را منتشر می کند.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر خاطرنشان ساخت: ریال دیجیتال از طریق بانک های عامل توزیع شده و این بانک ها باید نرم افزارهای لازم را توسعه دهند تا این پول برای کابران قابل استفاده باشد؛ خوشبختانه این مهم در بانک شهر و در راستای تحقق شعار "نوآوری در خدمت" به مشتریان ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات