Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@20:55:10 GMT

بیمه اگر نبود کارها راحت تر انجام می‌شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۸۹۰

بیمه اگر نبود کارها راحت تر انجام می‌شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ایرج فاضل در جلسه فوق العاده شورای عالی نظام پزشکی درخصوص درخواست اعضا مبنی بر تجدیدنظر و بازپس گیری استعفا، گفت: مساله خستگی نیست، یک سال برای من طول کشید تا متوجه شوم که در این مسند و در این صندلی من نمی‌توانم خواسته‌های جامعه پزشکی را تامین کنم.

وی افزود: هر روز نامه ای از یک شهرستان می آید دال بر این که بیمه شش ماه حقوق ما را پرداخت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده یک نامه می‌نویسم برای بیمه و بیمه هم می‌نویسد که ما پول نداریم. همین طور تکرار می شود و کار به جایی رسیده است که راه حل ندارد. آیا این بیمه است در این مملکت؟ یک چیز مسخره‌ای درست کردیم به اسم بیمه که اگر نبود کارهای مملکت خیلی راحت تر و خوب تر پیش می‌رفت.

فاضل افزود: مردم را سرکار گذاشتیم. یک دفعه چند میلیون نفر بیمه می‌شوند ولی هیچکس نمی‌داند چه کسی پولش را باید از کجا بدهد. همین‌طور بیمه می‌شوند بعد در کار می‌مانیم  مثل شرایط فعلی می‌شود که پزشک ناراضی و مریض هم  ناراضی. خوب آن طرف دنیا هم بیمه دارند و هیچ کس مطلقا، مطلقا روابط مالی ندارد.

وی ادامه داد: من چند سال در آمریکا طبابت کردم مطلقا کسی با هیچ مریضی رابطه مالی ندارد. کار می‌کنند ولی تمام نظارت با بیمه هاست و مو را از ماست بیرون می‌کشند. وای به حال آن پزشکی که چیزی را به خلاف درجایی بنویسد، یک عمر گرفتار می شود. بیمه ها هم مطالبات را تمام و کمال سر موقع می پردازند. هم مریض خیالش راحت است هم پزشک. این چه بازی است که در این مملکت ما به اسم بیمه در آورده ایم؟ تا کی می خواهیم این روند را ادامه دهیم؟

رییس مستعفی سازمان نظام پزشکی گفت: این است که من بعد از یک سال تجربه به این نتیجه رسیدم که حداقل بنده نمی‌توانم خواسته‌های به حق اعضای حرفه را تامین کنم و با آگاهی استعفا دادم. این استعفا نهایی است و بی نهایت شرمنده و سپاسگزار این همه لطفی هستم که همکارانم نسبت به من ابراز می کنند. من قابل نیستم ولی شرمنده هستم و متاسفم از این که کار مملکت به جایی برسد که تصور شود یک نفر اگر یک جا باشد یا نباشد سرنوشت عوض خواهد شد و البته که این گونه نیست.

فاضل عنوان کرد: ما مشکلاتمان خیلی عمیق تر از این ها است و با این مسایل حل نمی شود. کل مملکت را هم باید در نظر بگیریم و این فقط در عرصه پزشکی نیست. ما پزشکان  در برابر همه امور مملکت مسئول هستیم. ما اصلا در مملکت کجا می رویم؟ هدفمان کجاست؟40 سال از انقلاب گذشته و وضع امروز ما این است. خوب ما مسئولیت داریم و باید هر کسی هر جایی که هست اعتراض خود را ابراز کند و این هم یک نوع اعتراض هست.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه گفت: با تلاش همکاران حوزه مامایی در سال گذشته، ۵۲ هزار و پانصد زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

مهرداد شریفی موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه کاهش آمار‌های مرگ و میر مادران باردار در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ را بیانگر ارتقای کیفیت و کمیت خدمات مامایی دانست و افزود: اداره مامایی معاونت درمان، مسوول تدوین و اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت مادران، نوزاد سالم، رسیدگی به امور مامایـی و پاسخگویی به شکایات در این زمینه است.

او با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار مادر باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه با هدف فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: ایجاد کلاس‌های آمادگی دوران بارداری به روش‌های مختلف و آموزش مسایل مورد نیاز مادران باردار، می‌تواند راه حل مناسبی برای ارتقای سلامت مادران باشد و افزایش آگاهی و آمادگی در دوران بارداری، این امکان را به مادر می‌دهد که این مرحله از زندگی را با عوارض کمتر و به شکل خوشایندتری طی کند.

شریفی اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت برای نخستین بار پنج مرکز درمان ناباروری در سطح دو، در شهرستان‌های داراب، لامرد، آباده، ممسنی و فیروزآباد پس از شهر شیراز، آغاز به کار کرد که می‌تواند گامی نو در عرصه خدمت به زوجین نابارور برای دسترسی آسان آنان به خدمات این حوزه باشد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه مراقبت‌های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن را عاملی موثر در کاهش مرگ و میر و ابتلای مادران به انواع بیماری‌ها دانست و گفت: ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای تخصصی در مرکز مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه فعالیت مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز را در سطح سه، با بهره گیری از مشاوران و اساتید برجسته و بنام دانشگاه و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی پزشکی، فقهی، حقوقی و روانشناسی به زوجین نابارور اعلام کرد که می‌تواند در رفع چالش‌های این خانواده ها، نقش موثری داشته باشد.

پیگیری و اجرای ۱۷۰ مصوبه در کمیته‌های تخصصی جوانی جمعیت معاونت درمان از ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی جوانی جمعیت، پیگیری روند درمان بیش از ۲۵ هزار مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه از سوی کارشناسان مامایی مستقر در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه MCMC، حضور بیش از ۲ هزار ماما به عنوان مامای همراه در بلوک‌های زایمان مراکز خصوصی و دولتی با هدف خوشایند سازی مراحل زایمان برای مادر باردار، برگزاری بیش از ۲۰ دوره آموزشی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی با هدف آشنایی با فرایند‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه مامایی، از اقدامات انجام شده در اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • پشت پرده محرومیت گران‌قیمت ویسی؛ بچه سردار مملکت باید بمیرد؟ حفاظت اطلاعات بازی‌ها را رصد کند!
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!