Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تاکید بر اینکه شیعه در اوج سختگیری دشمن دارای عظمت و عزت بود، گفت: عظمت و محبوبیت امام حسن عسکری(ع) به قدری بود که دشمن هم به آن اعتراف داشت، امام به واسطه برخی از یاران خود مخفیانه با شیعیان در ارتباط بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) شامگاه یکشنبه (۲۵ آذر ماه) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: دوران حضرت امام حسن عسکری اوج عظمت، عزت و در عین حال محاصره توسط دشمن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه علمیه افزود: امام حسن عسکری(ع) بیشتر عمر خود را در زندان و تحت نظر دشمن بودند، تعداد روایات نقل شده از امام صادق(ع) 38 هزار حدیث، بقیه ائمه(ع) 2 هزار حدیث اما کمترین روایات از امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) با 500 حدیث، که نشانه دوران سخت و تحت نظر دشمن بودن این دو امام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه دشمن برای رصد امام حسن عسکری(ع) دو روز در هفته ایشان را در دارالخلافه حاضر می‌کرد، عنوان کرد: شیعیان نمی‌توانستند با امام ملاقات مستقیم داشته باشند، زمان رفتن امام به دارالخلافه در مسیر حضرت می‌ایستادند که او را ببینند اما در عین حال حق نداشتند به حضرت سلام یا اشاره کنند زیرا تحت نظر و کنترل بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) مدتی در زندان بودند، هر از چندگاهی دشمن شبانه به منزل حضرت وارد شده و او را تفتیش می‌کردند، اظهار کرد: این تفتیش‌ها برای این بود که می‌خواستند امام پس از حضرت را از بین ببرند.

وی با تاکید اینکه شیعه در اوج سختگیری و محاصره دشمن دارای عظمت و عزت بود، گفت: عظمت و محبوبیت امام حسن عسکری(ع) به قدری بود که دشمن هم به آن اعتراف داشت، امام به واسطه برخی از یاران خود مخفیانه با شیعیان در ارتباط بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه امروز خطر بزرگی تفکر شیعی را تهدید می‌کند، ابراز کرد: از مشکلات دوران امام حسن عسکری(ع) این بود که نمی‌توانستند امام پس از خود را معرفی کنند، حتی شب ولادت امام زمان(عج) عمه ایشان خبر نداشتند که قرار است امام به دنیا بیایند زیرا دشمن درصدد قتل امام بود.

استاد حوزه علمیه افزود: امام حسن عسکری(ع) امام پس از خود را صرفا به اصحاب خاصی معرفی کردند، که یکی از آنها  احمد بن اسحاق اشعری است. شیعه بیدار و هوشیار است و نمی‌پذیرد که هر کس ادعا کند که من امام زمان(عج) یا نائب امام زمان(عج) هستم، نواب امام زمان(عج) با اینکه انسان‌های بسیار جلیل القدری بودند برای اثبات سخن خود نشانه و علامت می‌آوردند.

وی افزود: امروز شیعه نباید به کسانی که جایگاه، ارتباط و اسم و رسم آنان مشخص نیست و ادعای نائب امام زمان(عج) بودن را دارد اعتنا کند آن هم با این استدلال که هرکس به ما ایمان بیاورد خواب خواهد دید، کجای اسلام و عقل سالم خواب را به عنوان استدلال برای ایمان به کسی معرفی شده است. امروز جوانان بیدار باشند و فریب هر ادعا و صدا را نخورند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر اینکه بیشتر کسانی که به امام زمان(عج) اعتقاد دارند برمی‌گردند مگر کسانی که خداوند آنها را یاری کرده باشد، خاطرنشان کرد: امروز برخی صرفا دنبال رصد علائم ظهور امام زمان (عج)هستند در حالی که برای مقدمه سازی ظهور کاری نمی کنند، منتظر واقعی در عصر غیبت هر عمل خیری را که اسلام به آن دستور داده انجام می‌دهد که امروز با وجود این گرانی‌ها یکی از آنها دستگیری از گرفتاران و مستمندان شیعه است.

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان دولت بیرجند مجلس خبرگزاری شبستان شیراز ایران نماز جمعه استان بوشهر جشن ولادت امام حسن عسکری جشن ولادت ولادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است