Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت: جشنواره‌های آیات در همه زمینه‌های فرهنگی، هنری ادبی در قالب 16 جشنواره در سراسر کشور اجرا می‌شود كه دبیرخانه هر كدام از این جشنواره‌ها در یك استان قرار دارد.
وی افزود:‌ هدف از برگزاری جشنواره آیات این است که از ظرفیت‌های موجود در آموزه‌های قرآنی و سیره و معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فردی می‌تواند در جشنواره‌های آیات شركت كند
امیرنیا اظهار كرد: هر فرد با هر توان و تخصصی می‌تواند در این جشنواره‌ها شرکت کند و هنر خود را در معرض دید دیگران قرار دهد و آن را متمسکی قرار دهد برای اینکه دیگران با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا شوند.

تلاش برای تقویت ارتباط متدینین و هنرمندان در جشنواره‌های آیات
وی با بیان اینكه در کنار این‌ها می‌خواهیم ارتباط بین جامعه متدینین و هنرمندان را تقویت کنیم، گفت: متأسفانه میان هنرمندان و كارهای دینی فاصله‌ای احساس شد اما جشنواره‌های آیات به خوبی نشان می‌دهند كه هنرمندان ما دغدغه دین و باورهای مذهبی دارند اما زمینه بروز آن برایشان میسر نبوده است لذا این جشنواره‌ها در واقع ارتباط میان متدینین و هنرمندان را تقویت می‌كند.

هر سال 8 جشنواره آیات برگزار می‌شود
مدیركل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن ارشاد یادآور شد: با توجه به اینکه جشنواره آیات دو سالانه است، ما هر سال 8 جشنواره را برگزار می‌کنیم که این جشنواره‌ها در زمینه‌های صنایع دستی، شعر، خوشنویسی، مطبوعات، نقاشی و غیره برگزار می‌شوند.
وی به میزبانی شیراز از جشنواره هنرهای نمایشی آیات اشاره كرد و گفت: برای اینكه جشنواره تئاتر دارای قوت بیشتری شود، جشنواره فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی طراحی کردیم که این جشنواره می‌تواند به جشنواره تئاتر آیات نیز كمك كند.

تهران‌؛ میزبان آخرین اختتامیه جشنواره آیات در سال جاری
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد كه آخرین اختتامیه جشنواره آیات مربوط به جشنواره حكمت و نیایش است كه درباره نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي جشنواره هاي آيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود

دریافت 19 MB کد خبر 6097802

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود