Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: کارگران شهرداری ازنظر اقتصادی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و در این شرایط تأخیر ۲- ۳ ماهه در پرداخت حقوق ماهانه زندگی این افراد را عملاً با چالش همراه می‌کند. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در مسئله کارگران خدمات شهری شهرداری قم نگرانی‌های جدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر کارگران شهرداری افزود: مدیران شهرداری برای اینکه به عمق مشکل کارگران شهرداری پی ببرند دو ماه از دریافت حقوق صرف‌نظر کنند تا بفهمند این قشر تا چه اندازه با مشکل روبه‌رو هستند.

بازار لوازم خانگی در استان قم راکد استنرخ تورم در استان قم پایین‌تر از میانگین کشوری است110 دوربین جدید نظارتی در شهر قم نصب می‌شود

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به اصل مشکل دریافت حقوق و بیمه کارگران شهرداری قم عنوان کرد: مشکلات سه‌جانبه بین شهرداری، شورا و پیمانکار سبب شده تا کارگران به‌عنوان ضعیف‌ترین قشر جانبه در دریافت حقوق به‌موقع به‌عنوان ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی محروم شوند.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: کارگران شهرداری در وضعیت اقتصادی حاکم در شهر بیشترین فعالیت رادارند اما متأسفانه امروزه به علت برون‌سپاری خدمات شهری از دریافت کمترین حقوق و مزایا در ابتدا هرماه محروم شده‌اند.

طلایی تأکید کرد: باید بیمه کارگران سر ماه پرداخت شود در غیر این صورت دیرکرد می‌خورد، امروز متأسفانه حق مدیریت و بیمه کارگران به‌درستی موردحمایت قرار نمی‌گیرد، در شرایط فعلی و نحوه مدیریت شهرداری و پیمانکاران حقوق کارگران به‌صورت مستمر تضعیف می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با انتقاد از کوتاهی شهرداری در تحت‌فشار قرار دادن پیمانکاران در پرداخت به‌موقع حقوق کارگران شهرداری بیان کرد: متأسفانه پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری قم با دو ماه پرداخت می‌شود که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از  کنار آن به‌سادگی عبور کرد.

عضو شورای شهر قم با اشاره مشکلات تلنبار شده کارگران شهرداری قم عنوان کرد: مشکل بیمه کارگران شهرداری مشکل دیگری بوده که باید تدابیر بهتری برای آن سنجیده شود، متأسفانه حق مدیریت و بیمه برخی از شرکت‌های پیمانکاری بیش از 6 ماه بوده که پرداخت‌نشده است.

وی با تأکید بر مشکلات معیشتی کارگران شهرداری قم بیان کرد: شهرداری قم پیمانکاران خدمات شهری را نسبت به پرداخت حقوق مهر، آبان و آذرماه تحت‌فشار قرار دهد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری ازنظر اقتصادی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و در این شرایط تأخیر دوسه‌ماهه در پرداخت حقوق زندگی این افراد را عملاً با چالش همراه می‌کند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد

آنطور که منابع کارگری در کارخانه کاغذسازی پارس گزارش داده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از حدود دو هفته پیش به دلیل تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

این کارگران اعلام کردند: روز پنجشنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنار گذاشتن پیمانکار تامین نیرو و عقد قرارداد سه ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آنها بودیم بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903111

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود