Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:39:59 GMT

خوشبینی ژاپن برای قهرمانی در جام ملت های آسیا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۴۲۱۸

خوشبینی ژاپن برای قهرمانی در جام ملت های آسیا

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ژاپن پس از گذراندن سالی سرشار از شادی و اندوه، این بار با امید زیاد و پدیده های جدید فوتبالی عازم جام ملت های آسیا می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری کیودونیوز، سامورایی های آبی بعد از برنامه آماده سازی گسترده ای که داشته اند، یکی از بخت های قهرمانی آسیا محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم ژاپن در پنج بازی خود تحت هدایت هاجیمه موریاسو سرمربی جدید تیم شکست نخورده است. این تیم با محوریت سه مهاجمی که در جام جهانی روسیه حضور داشتند، فوتبال جذابی را به نمایش گذاشته است.
شویا ناکاجیما بازی ساز تیم پورتیموننزه پرتغال، تاکومی مینامینو مهاجم سالزبورگ و ریتسو دوان هافبک خرونینخن در دیدار مقابل اروگوئه نمایش جذابی از قابلیت های خود را ارائه کردند.
این سه بازیکن در کنار بازیکنان با تجربه تر تیم شامل هیروکی ساکای مدافع مارسی و یویا اوزاکو مهاجم وردربرمن به برتری ژاپن در دیدار دوستانه مقابل حریف آمریکای جنوبی کمک کردند.
این روحیه بالا در تضاد با جوی است که در آستانه جام جهانی و بعد از صعود به این تورنمنت در این تیم بوجود آمد.
رابطه وحید هلیل هودژیچ سرمربی ژاپن با تعدادی از بازیکنان تیم روبه تیرگی نهاد و فدراسیون فوتبال ژاپن با کمال شگفتی سرمربی بوسنیایی تیم را اخراج کرد. او سابقه صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی با تیم الجزایر را در کارنامه داشت.
مربی بوسنیایی تلاش کرد نظم قدیمی را که با محوریت کیسوکه هوندا، شینجی اوکازاکی و شینجی کاگاوا در این تیم حاکم بود تغییر دهد که موفق نشد و در این شرایط بغرنج، فدراسیون جانب بازیکنان را گرفت.
پس از آن نیشینو مدیرفنی سابق تیم مسئولیت هدایت مسن ترین تیم ژاپن در جام جهانی را به عهده گرفت و توانست به مرحله حذفی صعود کند که در این مرحله مغلوب بلژیک شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. نیشینو و شاگردانش با وجود این شکست، با استقبال گرمی به خانه بازگشتند.
مربی تیم بعد از جام جهانی کنار رفت، اما تمایلی نداشت این تورنمنت را موفقیت آمیز عنوان کند.
بازنشستگی ماکوتو هاسبه و هوندا بعد از جام نشانگر پایان یک دوران در تیم ژاپن بود.
با رفتن هوندا، سامورایی های آبی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان و رهبران تیم را در رختکن خود را از دست دادند.
اما موریاسو تغییر نسلی را اولویت خود در انتخاب ترکیب تیم برای جام ملت های آسیا تعیین کرد.
کاگاوا و اوکازاکی ملی پوشان کهنه کار ژاپن که در باشگاه های خود فرصت بازی نیافته بودند، از ترکیب 23 نفره تیم ژاپن خط خوردند.
موریاسو با اطمینان به انتخاب خود که شامل چندین بازیکن شاغل در لیگ برتر ژاپن است و شماری از آنها فاقد تجربه بین المللی هستند، سخن گفت.
وی گفت: این بار بازیکنان کم تجربه بسیاری را انتخاب کردیم. آنها می توانند تیم ملی جدیدی را بسازند و برای قهرمانی بجنگند. من با در نظر داشتن این نکته، این بازیکنان را انتخاب کردم.
عملکرد دلگرم کننده تیم تحت هدایت مربی جدید در کنار قدرت نسبی آن در بین حریفان منطقه ای به این معناست که سامورایی های آبی در جام ملت های آسیا با انتظارات بیشتری روبرو خواهند شد.
در حالی که آنها از صعود از گروه خود شامل ازبکستان و عمان اطمینان دارند، هر دستاوردی بجز تکرار قهرمانی سال 2011 ناکامی قلمداد خواهد شد.
سرمربی تیم گفت: در تورنمنت قبلی نتوانستیم قهرمان شویم. اما این بار می خواهیم جام قهرمانی آسیا را به خانه ببریم.
جام ملت های آسیا 2019 از 15 دی ماه به میزبانی امارات متحده عربی آغاز می شود و ژاپن در مرحله گروهی با ترکمنستان، ازبکستان و عمان هم گروه است.
ورزشی**1584** 2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال جام ملت های آسیا ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال آسیا با تفاوت ۴ ماه از سطح بزرگسالان در دوحه برگزار شد و این بار تیم المپیک ژاپن موفق شد بعد از قهرمانی در سال ۲۰۱۶، این دستاورد را تکرار کنند.

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که اصلی‌ترین تفاوت میان این دو ژاپن، خط دفاع و دروازه‌بان این دو تیم بود. به خاطر داریم که خط دفاعی پراشتباه ژاپن همراه با واکنش‌های عجیب دیون سوزوکی، برای آبی پوشان دردسرساز شدند و این تیم در بازی‌های مرحله گروهی ۵ گل و در مرحله حذفی ۳ گل دریافت کرد تا ضعیف‌ترین آمار خود را ثبت کنند.

با این حال شرایط در بازی‌های زیر ۲۳ سال کاملا متفاوت بود. این تیم در گروهی که کره جنوبی، چین و امارات حضور داشتند، تنها یک گل خوردند و در مرحله حذفی هم تنها ۲ گل دریافت کرد.

این تیم اگرچه در بازی مقابل قطر در نخستین مرحله حذفی گرفتار شد و پیروزی دو بر صفر خودش را با تساوی ۲-۲ عوض کرده بود، نمی‌تواند واکنش‌ها و سیوهای لئو را برابر قطر نادیده بگیرد. آنها در این بازی موفق شدند در نهایت چهار بر دو پیروز شوند اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که اختلاف دو تیم با توجه به حملات قطر می‌توانست تغییر کند. او در بازی فینال هم در شرایطی که تیم ملی ژاپن در دقیقه ۹۱ به گل اول بازی رسید، با توجه به خط‌هایی که مدافع ۲۱ ساله این تیم انجام داد باید در دوئل با بازیکن ازبکستان قرار می‌گرفت و تمام تلاشش را برای مهار پنالتی او به کار گیرد؛ کوکوبو در دقیقه نود و پنجم و در یکی از سخت‌ترین شرایط ممکن، بسیار خونسرد عمل کرد و با اعتماد به نفس مثال‌زدنی‌اش توانست این پنالتی را مهار کند تا ژاپن برای دومین بار قهرمان شود. 

برخی از رسانه‌های ژاپنی ین اتفاق را با واکنش سوزوکی در دیدار یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی کشورمان مقایسه کردند که شاید اگر کوکوبو در آن بازی حضور داشت نسبت به پنالتی علیرضا جهانبخش واکنش بهتری نشان می‌داد.

لئو با ۲۲ سال سن شاگرد راجر اشمیت در بنفیکاست و این روزها به عنوان دروازه‌بان آینده فوتبال ژاپن این امید را به مردم این کشور داده که شاید برای جام جهانی ۲۰۲۶، رقیبی خاص برای سوزوکی باشد. 

او هنوز برای تیم اصلی بنفیکا به میدان نرفته، اما با عملکردی که در آسیا ثبت کرده احتمالا برای فصل بعد یا به صورت قرضی از بنفیکا جدا خواهد شد یا به عنوان یک رقیب برای تروبین اوکراینی تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا به عنوان نگهبان چارچوب فلزی این تیم وارد زمین شود.

دیگر خبرها

  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!