Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه نشست بین‌المللی دوحه گفت: در حال حاضر برای تهیه قانون اساسی جدید سوریه تلاش می‌کنیم. باید خود آنها یک پیش‌نویس تهیه کنند.

چاووش‌اوغلو با تأکید بر لزوم آغاز روند برگزاری انتخابات در سوریه، اظهار کرد: انتخابات باید زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار شود و تمام شهروندان از جمله پناهجویان سوری که در 7 سال اخیر به ترکیه و سایر کشورها پناه برده‌اند نیز در آن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این انتخابات باید به صورت دموکراتیک، شفاف و قابل اعتماد برگزار شود و رهبر جدید سوریه را خود مردم انتخاب کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در این باره که اگر اسد به عنوان رئیس‌جمهور جدید سوریه انتخاب شود، آیا ترکیه با او همکاری می‌کند یا خیر، تصریح کرد: اگر انتخابات دموکراتیک و به صورت قابل اعتماد برگزار شود، ممکن است همه دولت‌ها مجبور شوند که این موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

گفتنی است،‌ پیش از این، چهار شرط از سوی سوریه برای برقراری ارتباط با ترکیه مطرح شده بود که علنی بودن رابطه، رسمی بودن رابطه، ارائه یک نقشه راه معین از سوی ترکیه و حضور کشورهای متفق دمشق (ایران و به ویژه روسیه) به عنوان ناظر در این روابط از آن جمله به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا انتخابات چاووش اوغلو رئیس جمهور سوریه بشار اسد وزیر خارجه دموکراتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد