Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رتبه سوم شرکت ملی نفتکش و رتبه سیزدهم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دنیا، گفت: ظرفیت دریایی ایران به قدری بزرگ است که قابل تحریم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد راستاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران اظهار داشت:‌ تحریم‌ها نمی‌تواند ظرفیت بزرگ دریایی ایران را حذف کند پیش از این هم ما تجربه تحریم‌ها را داشتیم و توانستیم به خوبی نیاز کشور را برای واردات و صادرات حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد:‌ ناوگان نفتکش ما همواره رتبه‌های اول تا سوم دنیا را داشته است و  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم رتبه سیزدهم دنیا را دارد و اینها همه ظرفیت بزرگی است که حذف آنها از قابلیت دریایی جهان فقط توهم برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای است.    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ما به واسطه توان داخلی بالا، از تحریم‌های اخیر هم عبور می‌کنیم، در این مرحله تحریم‌ها مراجع بین‌المللی هم با آمریکا همراه نیستند، در همین اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی، اعمال تحریم‌ها درباره فعالیت‌های دریایی کشور در واقع نوعی مخالفت با روح کنوانسیون‌های دریایی اعلام شد.    راستاد ادامه داد: امیدواریم بخش دریایی کشور هر چه بیشتر بتواند از توان داخلی بهره ببرد.   وی بیان کرد: به تازگی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی‌ و تولید سیستم «تصمیم بار کشتی» را اجرا کند که از نمونه خارجی مدرن‌تر و ارزان‌تر است و مشاور خوبی برای ورود و خروج ایمن و مناسب کشتی‌ها به بنادر است.    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته جاری در مراسمی تفاهم‌نامه یا قرارداد ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور منعقد می‌شود.    وی افزود: همچنین در آخرین مراحل انعقاد قرارداد احداث بزرگترین پایانه تمام‌مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی هستیم.   راستاد با تأکید بر اینکه ما پاسخگوی نیازهای کشورهای پیرامونی هم هستیم، افزود: در این باره می‌توان به موافقتنامه دالان ترانزیتی ایران - هندوستان - افغانستان اشاره کرد که شورای هماهنگی آن برگزار شد و کمیته پیگیری آن در بندر چابهار برگزار خواهد شد. همچنین در بستری در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده است که کشورهای دیگر هم به این دالان ملحق شوند.    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقا یافت و در ۸ ماه امسال ۴۰ درصد رشد فعالیت در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.    وی گفت: در دو هفته اخیر شاهد ورود بزرگترین کشتی که تاکنون به بندر چابهار وارد شده بود هستیم؛ کشتی با ظرفیت ۷۳ هزار تن محموله فله ذرت وارد بندر چابهار شده است.   مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تجهیز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی و گنتری‌کرین‌های آن با ۱۰۴ میلیون یورو و ترانس‌تینرها با ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام و نصب شد.    وی اظهار داشت: در بندر چابهار کشتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن امکان ورود به این بندر را دارد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد

به گزارش قدس خراسان،  اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر اظهار کرد: حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: این طور نمی شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.

بلوکیان گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی‌گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی‌های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می‌خواهند به رفع مشکل کمک کنند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

بلوکیان گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران نیز اشاره و اضافه کرد: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

وی ادامه داد: الان سطح علم، سواد و حرفه آموزی مهاجران افغانستانی مقیم ایران بالاست و قابل مقایسه با مثلا دهه ۶۰ نیست لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

بلوکیان گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشورها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشورها فراخوان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد