Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با اساتید و طلبه‌های برتر حوزه‌های علمیه خواهران  تشیع و تسنن استان کردستان، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: قشر روحانیون و طلبه‌ها همواره باید خود را موعظه و نصیحت کنند تا روش‌های تربیتی آنها بردیگران بهره‌مند و موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید براینکه انسان باید همیشه چه بصورت عملی و چه بصورت زبانی به یاد خدا باشد، افزود: انسانی که به یاد خدا باشد و حضور خدا را در همه صحنه‌های زندگی خویش لمس کند هم وظایف خود را برای رسیدن به لقاء‌اللّه به درستی انجام می‌دهد و هم از معصیت و نافرمانی اجتناب می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان با اشاره به فرصت قلیل و اندک عمر آدمی در این دنیا، خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کرد: «یاد مرگ باشید چراکه خیلی زود فرا می‌رسد و پیر و جوان بودن برای مرگ ملاک نیست»؛ با توجه به عمر کوتا، باید تلاش و کوشش در طلب اطاعت و بندگی خدا و پیروی از پیشوایان معصوم(ع) داشته باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دسیسه‌ و تلاش دشمن برای نانبودی مسلمانان گفت: دشمنان ما با تمام توان و با استفاده و بهره‌گیری حداکثری از امکانات پیشرفته به خصوص فضای مجازی علیه اسلام و مسلمین استفاده می‌کنند و با مقاصد شیطانی و ترویج باورها و رفتارهای انحرافی همه مسائل خدایی و قرآنی را زیرسوال برده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی و اینکه دشمنان خدا درصدد از بین بردن فضای وحدت و همدلی و ضربه‌زدن به دین و نظام خدایی هستند، روحانیون و طلبه‌ها وظیفه دارند که با تمام توان در مقابل استکبار جهانی و همه انحرافات ایستادگی و نقش‌آفرینی کنند.

وی حضور زنان در صحنه‌های مختلف علمی و سیاسی کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام اسلامی، فراهم کردن بستر حضور و نقش‌آفرینی چشم‌گیر زنان درصحنه‌های مختلف علمی، سیاسی  و دینی جامعه به‌عنوان اساتید و کارشناس، جهت ارتقای دانش و معرفت بوده است.

مروری مقایسه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت نسبت به قبل از انقلاب
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود به دستاوردها و وضعیت کنونی کشور از لحاظ  علمی و دانشگاهی نسبت به قبل از انقلاب پرداخت و گفت: روند افزایش خیره‌کننده ورودی‌ دانشجویان به دانشگاه‌ها جهت کسب علم، پس از انقلاب اسلامی با نگاهی آماری و مقایسه‌ای بین برخی شاخص‌ها اعم از تعداد دانشجویان ورودی، تعداد دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و غیره و درکنار آنها کثرت و فراوانی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران درجای جای ایران اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در چند سال گذشته خدمات چشم‌گیری در سطح استان داشته‌اند، بیان کرد: فعالیت مراکز تخصصی امام شافعی برای دسترسی آسان علاقمندان به آثار و بیانات امام شافعی در سنندج و همچنین کتابخانه تخصصی امام خامنه‌ای با بهره‌مندی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان و راه‌اندازی بخش دیجیتال این کتابخانه، خدمات جدیدی به مردم و دانشجویان استان داشته است.

تشیع و تسنن یک هدف مشترک دارند

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان حضور خواهران و برادران طلبه اهل تشیع و اهل تسنن در کنار همدیگر جهت کسب علم و دانش را یک امر مبارک و مهم دانست و خاطرنشان کرد:شیعه و سنی برادر یکدیگر هستند و یک هدف مشترک دارند و با «وحدت و اتحاد» در مقابل دشمنان نظام که دشمن اصلی خدا و قرآن نیز هستند، محکم ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند تا آمریکای جنایتکار را از صحنه خارج کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ حجت الاسلامی علیی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران، این نهاد ارزشی را برگرفته از نهضت عاشورا و پرچمدار جهاد تبیین دانست و افزود: امروز سپاه پاسداران در خنثی کردن توطئه‌های شناختی دشمنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.
وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل عملیات تنبیهی وعده صادق را نمونه‌ای از ابتکار و توانمندی سپاه در مقابله با دشمنان دانست و گفت: با این عملیات دنیا به عظمت و توانمندی سپاه پی برد و دشمنان هم در برابر این قدرت و توانمندی، چاره‌ای جز عقب نشینی نیافتند. 

حجت الاسلام علیی افزود: جامعه بزرگ بسیج در برابر استکبار جهانی ایستاده و رمز این مقاومت همانا اعتقاد به مکتب اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است. 
وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی بر ضرورت تقویت ایمان و باور‌های دینی نیرو‌های سپاهی و بسیجی در کنار افزایش قدرت و توان نظامی تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند