Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 26 آذرماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، اظهار کرد: نماز جمعه از یادگارهای امام راحل محسوب می شود و در طول پس از انقلاب اسلامی جایگاه خوبی در نظام اسلامی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت نماز جمعه برای تمام اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه از جایگاه بسیار نورانی برخوردار است و تمام مسائل استانی، شهرستانی و بخشی باید تحت زعامت امام جمعه پیگیری و برطرف شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حراست از جایگاه نماز جمعه حائز اهمیت است، تصریح کرد: امامان جمعه نیازمند پشتیبانی به ویژه حمایت معنوی از طرف مسئولان مربوطه هستند.

آیت الله فلاحتی به افترا و حمله دشمن نسبت به چهره های مردمی به ویژه امامان جمعه اشاره کرد و گفت: امامان جمعه تمام سختی ها را تحمل می کنند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دیدگاه های مقام معظم رهبری توسط امامان جمعه، بیان کرد: امروز رهبر فرزانه انقلاب در تمام عرصه ها دیدگاه دارند و باید برای تبیین آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان شناخت عمیق از اندیشه مقام معظم رهبری توسط امامان جمعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام خطوط باید به رهبر معظم انقلاب ختم شود و نباید به هیچ بهانه ای این امر را فراموش کنیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مخدوش کنندگان جایگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستند، اظهار کرد: رهبری خط قرمز اسلام و ارزش های اسلامی و امامان جمعه محسوب می شود و به غیر از آن امر دیگری نیست.

ترسیم راهبردهای شش گانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

حجت الاسلام مهدی رحمانی، معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در مراسم مذکور، نهاد نماز جمعه را الهی و سیاسی توصیف کرد و گفت: نماز جمعه نهادی پر ارزش و کارآمد برای اداره جامعه بشری است.

وی نماز جمعه را قلب فرهنگی و قرارگاه تقوا، بصیرت و اخلاق عنوان کرد و افزود: تمام برنامه ها باید به طرف هدف مذکور هدایت شود و در این صورت می توانیم به کرامت برسیم.

این مسئول فرهنگی از ترسیم راهبردهای شش گانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خبر داد و بیان کرد: به زودی راهبردهای مذکور به امامان جمعه ابلاغ می شود و به طرف تحولی شکوهمند برای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواهیم رفت.

حجت الاسلام ولی الله عادلی، مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان نیز، با اشاره به پایه گذاری انقلاب اسلامی توسط امام(ره)، اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی تحت زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری سپری شده است.

وی بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی و شکوفایی پایگاه های نماز جمعه با تلاش ائمه جمعه تاکید کرد و افزود: نماز جمعه باید در اوج کیفیت باشد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از مهم ترین مولفه های سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: تا سال 1404 طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری جایگاه نماز جمعه باید یادآور سیمای باشکوه، بصیرت، ذکر و اخلاق در افکار عمومی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژادف مسئول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز، متذکر شد: اگر حق نماز جمعه آن طور که خدا خواسته ادا شود، بسیاری از کاستی های جامعه برطرف خواهد شد؛ ضمن اینکه نماز جمعه عنصر بی بدیل برای نجات جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر