Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@01:56:17 GMT

متوفیان جاده ای در اردبیل 51 درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۹۴۴

متوفیان جاده ای در اردبیل 51 درصد افزایش یافته است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افزایش 51 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های این استان در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی رحمتی روز دوشنبه به مناسبت 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در هشت ماه سال گذشته 95 نفر به علت تصادف در جاده های استان اردبیل فوت کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 144 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطای انسانی، جاده و وسایل نقلیه را سه عامل تصادفات جاده ای بر شمرد و افزود: حفاظت، نگهداری و بهسازی محورهای مواصلاتی از وظایف اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ساخت راه ها وظیفه راه و شهرسازی و کنترل جاده های بر عهده پلیس است.
وی با بیان اینکه حتی یک کیلومتر آزاد راه در استان اردبیل وجود ندارد و جاده های موجود در آن هم در مقایسه با استان های همجوار کم است، اظهار داشت: اما در ایجاد روشنایی در جاده ها استان اردبیل جزو استان های برتر است به طوری که هم اکنون 156 کیلومتر از جاده های استان دارای روشنایی هستند.
رییس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل بیان کرد: ایجاد روشنایی در 30 کیلومتر از جاده های استان هم در دست اجراست و مشکل روشنایی 12 تونل هم رفع شده است.
وی ارتقای ایمنی راه‌ها را یکی دیگر از الویت های راهداری عنوان کرد گفت: در این راستا 25 نقطه حادثه خیز در محور های مواصلاتی استان شناسایی شده که هفت نقطه از آن اصلاح شده و 10 نقطه دیگر در دست اصلاح است و تلاش می شود مابقی هم در آینده نه چندان دور اصلاح شود.
دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اردبیل ادامه داد: برای افزایش دید رانندگان و کاهش تصادفات امسال همچنین هزار و 950 کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.
وی از توزیع 9 هزارو 250 کلاه ایمنی در بین موتورسوران در نقاط مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: علت اصلی فوتی موتور سوران در تصادفات استفاده نکردن آنها از کلاه ایمنی به هنگام موتور سواری است.
رحمتی گفت: راهداری استان توجه ویژه ای به ارتقای فرهنگ رانندگی و آموزش دارد به طوری که در طول سال برنامه های آموزشی متنوعی برای رانندگان و اقشار مختلف مردم برگزار می کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی راهداران استان برای اجرای طرح زمستانی خبرداد و اظهار داشت: 15 تن نمک خریداری و در انبار راهدارخانه ها ذخیره شده تا در مواقع ضروری استفاده شود.
استان اردبیل 145 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 768 کیلومتر راه روستایی دارد.
6130/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فوتي تصادفات مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

روح‌الله شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ریزش سنگ بر اثر شدت بارندگی‌های اخیر در محور پلدختر - خرم‌آباد خبر داد.

وی عنوان کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر در مناطق «گاوزرده»، «افرینه»، «ملاوی» و «طول کش» ریزش سنگ اتفاق افتاد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر، افزود: عوامل راهداری پلدختر در اقدامی سریع و عملیاتی مشابه محورهایی که در آن ریزش سنگ اتفاق افتاد را پاک‌سازی کردند.

شریف‌زاده، گفت: همچنین شدت بارندگی‌ها موجب آب‌گرفتگی در محور پلدختر - اندیمشک در خروجی شهر جنب جایگاه سوخت «چاغروند» شد که با تلاش عوامل این اداره بازگشایی شد.

وی افزود: اکیپ‌های راهداری در محورهای پلدختر - خرم‌آباد، پلدختر - اسلام‌آباد غرب و منطقه «طولکش»، پلدختر - اندیمشک و پلدختر - دره شهر با خودروهای سبک‌وسنگین و سایر تجهیزات به حالت آماده‌باش کامل هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر مردم و رانندگان برای کسب اطلاع از وضعیت راه‌های شهرستان می‌توانند با سامانه ۱۴۱ و شماره‌تلفن ۰۶۶۳۲۲۲۲۲۸۲ حاصل کنند.

کد خبر 6095894

دیگر خبرها

  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان