Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان کرمانشاه گفت: براي تکميل و راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب شهر روانسر 150 ميليارد ريال ديگر اعتبار نياز است.

به گزارش ايرنا، عليرضا تخت شاهي روز دوشنبه در بازديد از تصفيه خانه فاضلاب شهر روانسر افزود: اين تصفيه خانه از سال 94 عمليات اجرايي آن آغاز شده و تاکنون 50 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از اختصاص 60 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبري و اعتبار ويژه قانون براي تصفيه خانه فاضلاب روانسر خبر داد و اظهار داشت: اين تصفيه خانه هم اکنون 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد .
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري کرمانشاه اضافه کرد: تصفيه خانه فاضلاب روانسر در زميني به مساحت چهار هکتار و براساس روش تصفيه لجن فعال (هوا دهي ممتد) ساخته مي شود.
تخت شاهي اظهار داشت: اين تصفيه خانه در توسعه نهايي براي جمعيتي بالغ بر 41 هزار نفر با ظرفيت هشت هزار و 954 متر مکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.
وي افزود: از محل اعتبارات زلزله نيز چهار ميليارد و 200 ميليون ريال براي شهر روانسر و سه ميليارد و 500 ميليون ريال براي شهر شاهو در نظر گرفته شده که اين اعتبار براي بازسازي تاسيسات آب و فاضلاب هزينه خواهد شد.
فرماندار شهرستان روانسر نيز گفت: تاخير در اجراي اين طرح، معضلات اجتماعي را به دنبال دارد و شتاب بخشي در تکميل آن کمک بزرگي به رفع مشکلات شهر و محيط زيست است.
حسين ويسمرادي افزود: اين طرح به دليل نقش آن در جمع آوري و تصفيه فاضلاب هاي خانگي، جلوگيري از آلودگي محيط زيست و هدايت پساب هاي خانگي و سالم سازي رودخانه قره سو به منظور بهره برداري کشاورزان، نقش اساسي در زيرساخت هاي شهر روانسر دارد.
وي ادامه داد: در اختصاص اعتبارات به بخش آب و فاضلاب نگاه ويژه اي داريم و امسال از محل اعتبارات تملک دارايي پنج ميليارد و 926 ميليون ريال براي اجراي پنج پروژه در نظر گرفته ايم.
فرماندار روانسر ، مهمترين اين طرح ها را اصلاح شبکه آب آشاميدني شهرهاي روانسر و شاهو ، افزايش ظرفيت مخازن آب شرب شهر شاهو و تجهيز ايستگاه پمپاژ آب شرب روانسر اعلام کرد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعيت در 60 کيلومتري شمال غربي کرمانشاه قرار دارد.
7455/3033
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با اقدامات اصلاحی انجام شده از جمله بکار گیری فیلترهای سرامیکی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو هستیم.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شماره دو از ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر در هر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت انجام اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

نامداری گفت: با تمام توان درصدد تأمین آب شرب پایدار مشترکان به ویژه در زمان اوج مصرف هستیم، لیکن مدیریت و رعایت الگوهای مصرف جهت گذر از تابستان پیشِ رو امری مشهود و مورد تاکید است.

کد خبر 6096539

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان