Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم‌وفناوری آذربایجان شرقی از سهم ۲.۷ درصدی آذربایجان شرقی از نظر تعداد شرکت‎ دانش‌بنیان خبر داد و گفت: وضعیت خوبی از نظر تعداد شرکت‎های دانش‌بنیان در استان نداریم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا واعظی هیر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اولین پارک علم و فناوری در دنیا حدود ۷۰ سال قبل ایجاد شد، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری در ایران نیز از حدود ۱۸ سال قبل و با هدف تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و تبدیل ایده به محصول راه‌اندازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رویکرد تکیه بر اقتصاد غیرنفتی، اقدام به ایجاد پارک‎های علم و فناوری کرد و این پارک‌ها محلی برای تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت و به خدمت گرفتن دانش در راه اقتصاد به شمار می‎آیند.   

واعظی تاکید کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزو پارک‌های سطح یک کشور و دبیرخانه پارک‌های منطقه یک کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان و عضو انجمن بین‎المللی پارک‌های جهان است.   

رئیس پارک علم‌وفناوری آذربایجان شرقی با بیان این که وام‎هایی که دولت در گذشته در قالب وام‎های خود اشتغالی و زود بازده به فناوران می‌داد، تنها باعث می‎شد که عده‎ای جوان بیکار به جوانان بیکار و بدهکار تبدیل شوند، ادامه داد: ارائه تسهیلات اکنون با نظارت کارشناسان و مرحله به مرحله صورت می‎گیرد.   

وی از وجود ۱۰۷ شرکت دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۴۵۰ شرکت فناور، تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار دارند که از این تعداد، ۱۳۵ شرکت در پارک، مستقر بوده و ۱۸ مورد از آن‌ها دانش‌بنیان هستند، ۴۲ شرکت در مرحله عقد قرارداد قرار داشته و ۲۶۹ شرکت نیز از تحت حمایت پارک خارج و مستقل شده‌اند.   

وی اضافه کرد: تعداد اختراعات پارک علم و فناوری استان از بدو تاسیس تا کنون، یک هزار و ۱۶۷ مورد، میزان فروش شرکت‎ها، ۱۲۱۶ میلیارد ریال و تعداد قرارداد با صنایع ۱۰۸ مورد و میزان اشتغال‌زایی مستقیم، ۳۷۱۶ نفر بوده است.   

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه از وجود هفت مرکز رشد در شهرستان‎های مراغه، مرند، میانه، بناب، منطقه آزاد ارس و مرکز تحقیقات کشاورزی سعیدآباد خبر داد و گفت: احداث مرکز رشد اهر، سراب و بستان آباد از برنامه‎های آینده پارک به شمار می‌آید، سه مرکز نوآوری نیز در شهرستان‎های اهر، ملکان و عجب شیر در حال فعالیت هستند.   

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پارک علم وفناوری استان، بیان کرد: گسترش ارتباط صنایع استان با پارک از جمله این اقدامات بوده و تلاش داریم تا دفاتر تحقیق و توسعه شرکت‎ها در پارک مستقر شوند. 

وی از برگزاری نمایشگاه نیازها و چالش‌های صنایع استان توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این نمایشگاه تا قبل از پایان سال و با هدف بازاریابی برای شرکت‎های فناور برگزار می‎شود.   

واعظی اظهار کرد: اجرای ایده «هاب» در منطقه آزاد ارس از دیگر اهداف این مجموعه بوده و منطقه آزاد ارس به دلیل وجود پتانسیل‎های فراوان، می‌تواند محلی برای استقرار شرکت‎های فناور در منطقه و ارتباط آن‌ها با کشور با بازارهای جهانی، تولید و صادرات محصولات باشد، با توجه به نبود بوروکراسی‎های اداری و گمرکی، کار کردن در این منطقه به نفع شرکت‎ها خواهد بود.   

وی، گسترش تعاملات بین‌المللی را از دیگر اقدامات پارک و علم و فناوری آذربایجان شرقی خواند و افزود: در همین راستا چند قرارداد همکاری با استانبول، اسپانیا، گرجستان و انستیتو آی تی آکادمی علوم آذربایجان داریم. 

واعظی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش بودجه پارک علم و فناوری استان در سال آینده خبر داد و گفت: در سال جاری، استان ما از این نظر، در رتبه بیست و دوم قرار داشت که این شایسته استان نبود و این بودجه در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.   

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که در شرایط جنگ نابرابر، پارک‌های علم و فناوری، نقطه امیدی برای همه هستند، تاکید کرد: تنها شرکت‎هایی که در نوسانات ارزی اخیر، متزلزل نشدند، دانش‌بنیان‎ها بودند، این شرکت‎ها قابلیت تبدیل تهدید به فرصت را دارند.   

وی در پایان با اشاره به برنامه‎های آینده پارک علم و فناوری استان، خاطرنشان کرد: برگزاری استارتاپ‎ ویکندهای عمومی و تخصصی، راه‌اندازی دپارتمان بازاریابی، انتقال پارک فناوری به مجاورت یکی از دانشگاه‎ها، تسهیل و چابک‌سازی صدور مجوز برای شرکت‎های دانش‌بنیان از جمله این برنامه‎ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه پارك علم و فناوري دانش بنیان شرکت های دانش بنیان منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی طی دو سال اخیر خبر داد.

مسعود سعادتی، جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، گفت: امسال در تلاش هستیم تا فضای ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه در اولویت قرار گرفته و شاهد افزایش آن باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هفته‌ی معلم بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت و جایگاه مقام معلم است و تجلیل از ارزش و جایگاه معلم حتماً محدود به دوره‌ی زمانی خاص نیست و تمام ایام سال وظیفه داریم همیشه از زحمات آنها قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: معلمی اگر به دیده‌ی شغل و کار ادارای بوده و بدون ایثار، اخلاص و مسئولیت پذیری باشد نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

سعادتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، گفت: وجود شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مطهری، باهنر، مفتح، رجایی که معلم و رهبران سیاسی انقلاب اسلامی بودند برای تک تک ما مایه‌ی افتخار و مباهات است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش پرورش استان با تمام همت خود در تلاش است تا بزرگترین رسالت خود را به نحو احسن به سرانجام برساند، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش، بحث پرورش‌ و تربیت دانش آموزان است و به قدری مسئله‌ی مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با معلمان به آن تاکید کردند.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر بررسی آسیب‌های احتمالی اجتماعی در مدارس جزو استان‌های پیشتاز است.

وی با بیان اینکه وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس غیرقابل انکار است، اظهار کرد: باور داریم حتی یک مشکل در تربیت دانش‌آموزان غیر قابل تحمل بوده و باید در اسرع وقت حل شود.

وی با بیان اینکه مسائلی بازمانده از دوران کرونا وجود دارد که همه‌ی ما نسبت به حل این مسائل وظیفه داریم، ادامه داد: طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در مدارس که اولین قدم پالایش اطلاعات و غربالگری بوده و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان در این طرح غربالگری شده‌اند.

سعادتی اذعان کرد: در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد مدارس استان در هفته حداقل یک نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بین استان‌های بزرگ با کمترین مشکل از کمبود معلم مواجه بودیم، گفت: آموزش و پرورش در امر تربیت بدون مشارکت خانواده‌ها نمی‌تواند موفق شود و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور والدین انجام پذیر است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی