Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@06:20:58 GMT

​تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۶۴۶

​تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، از جمله تسهیلاتی که برای معلولان در نظر گرفته شده، نسخه‌هایی از قرآن و چند متن دینی دیگر به خط بریل و افراد آموزش‌دیده برای کمک به نابینایان در زمان نماز و عبادت و رفت و آمد آنها به مسجدالنبی و مسجد الحرام است.
 
علاوه بر این، در دو شهر مکه و مدینه برای افراد معلول ویلچرهای الکتریکی در نظر گرفته شده تا مناسک حج و عمره را راحت‌تر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
همچنین، برای افراد معلول قلم‌های قرآنی و برای افراد ناشنوا علایم راهنمایی متناسب مهیا شده است.
 
«احمد البرقاتی»، مسئول هماهنگی امور مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی، معلولان را افرادی باانگیزه بالا و دارای توانمندی‌های خاص دانست و گفت این خدمات برای راحتی این افراد تدارک دیده شده است.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند

شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان در کارگروه اشتغال در محل فرمانداری رفسنجان که با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: سامانه ملی رصد اشتغال از امروز سه شنبه باز شده است و متقاضیان جویای کار می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق سهمیه اشتغال اداره خود در این سامانه اقدام کنند.

شریفی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مربوطه در حوزه اشتغال کمبود نیروی مهارت دیده در حوزه‌های مختلف صنایع و معدن است که قرار شد مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در خصوص آموزش نیرو‌های مورد نیاز صنایع و معادن تدابیر لازم را به کار بگیرد و اقدامات لازم را در خصوص تأمین نیروی مهارت دیده انجام و نیروی مهارت دیده تحویل جامعه دهد.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه‌های برق، مکانیک، حفاری و ... به شدت در صنایع و معادن احساس می‌شود و امیدواریم در این حوزه بتوان گام‌های موثری برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند