Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:38:58 GMT

تاثیر مهارت آموزی در ایجاد اشتغال برای جوانان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۹۶۵

تاثیر مهارت آموزی در ایجاد اشتغال برای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر٬ فریده روشن پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با  اصحاب رسانه حول محور برگزاری نمایشگاه «زندگی با طعم مهارت» با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شده است٬ اظهار داشت: نمایشگاه «زندگی با طعم مهارت» از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذرماه با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی، اشتغالزایی بانوان هنرمند، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه مشاغل خانگی، خلاقیت، ایده پردازی، نوآوری و ایجاد اشتغال پایدار در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی استان اصفهان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با ارایه آموزش‌های مهارتی می‌توان حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را پر کرد، افزود: برگزاری نمایشگاه هایی از قبیل نمایشگاه «طعم مهارت» بهترین راهکار برای پر کردن این حلقه مفقوده است و می تواند این اهداف را در جامعه گسترش دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان ادامه داد: خوشبختانه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته شده و ۱۹۶ رشته هنری دراصفهان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اصفهان توانسته بسیاری از آثار تاریخی و صنایع دستی خود را در سازمان جهانی یونسکو  ثبت کند و می توان گفت بیشترین ظرفیت در اختیار هنرمندان این استان به ویژه زنان اصفهانی است.

تاثیر مهارت آموزی در ایجاد اشتغال برای جوانان

روشن با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به آموزش‌های مهارتی شود، بیان داشت: سیاست‌گذاران در تصمیم گیری‌های خود باید به این نقش مهم مهارتی توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه مهارت آموزی می تواند برای جوانان ایجاد شغل کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی،توجه به فرهنگ‌ سازی و فرهنگ کار دارای اهمیت است و به همین دلیل سال گذشته مصوبه ای را در شورای شهر در زمینه ستاد توسعه کسب و کار کارآفرینی تصویب کردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در مصوبه ستاد کارآفرینی در مدیریت شهری مصوب شد که ۱۰۰ هزار نفر کارآفرین آموزش و تعلیم داده شوند، تصریح کرد: لازم است با تمام ارگان های متولی در انجام این فعالیت ارتباط برقرار شود و به منظور توسعه کسب و فرهنگ کار در جامعه و ایجاد کارآفرینی باید این هم افزایی میان ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف انجام می شد.

نمایش دستاوردهای بانوان در نمایشگاه «زندگی با طعم مهارت»

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارتباط خوبی را با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و خانه جوان برقرار کرد، گفت:نتیجه این تعاملات و همکاری‌ها برگزاری نمایشگاهی در حوزه آموزش‌های مهارتی است که در این مجموعه مراکز تخصصی فنی و حرفه ای از جمله مرکز تخصصی فناوری‌های نوین و مرکز تخصصی نساجی و مراکز خواهران دهنو، زینبیه و خوراسگان به آموزش های مهارتی، اشتغال زایی و مشاغل خانگی می پردازند و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

روشن با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان بر موضوع حمایت از بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد تاکید دارد، گفت: در این زمینه اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزشگاه‌های آزاد که تحت نظر سازمان آموزش فنی وحرفه ای هستند مشارکت خوبی را در این بخش داشتند، اگر بیشتر کارها به بخش خصوصی  واگذار شود کارها نتیجه بخش تر خواهد بود و اهداف اشتغال زایی بهتر دنبال می‌شود.

وی افزود: در سال جاری استانداردسازی آموزش‌ در فرهنگسراهای اصفهان در دستور کار قرار گرفت و آموزش‌های فنی و حرفه ای مطابق استانداردها در ساعت مشخص آموزش داده می شوند که این آموزش‌ها دارای کد بین‌المللی در جهان بوده و مدارک فنی و حرفه‌ای با ارائه این کد قابل قبول است.

کد خبر 4487833

منبع: مهر

کلیدواژه: سبک زندگی شورای شهر مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی اولین مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه در استان خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) انجام شد، با تاکید بر رسالت خطیر و سازمانی در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هدف اصلی آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی ماهر و توانمند است و نیرویی که به دانش روز و مهارت دست یابد، می‌تواند در توسعه پایدار نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وی  با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی، عنوان کرد: چنانچه آموزش‌های مهارتی برای سربازان یگان‌های نظامی، منطبق با فناوری‌های نوین و نیاز بازار کار باشد، این آموزش‌ها موجب تسهیل روند اشتغال‌زایی و  توسعه کارآفرینی  می‌شود.

ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز، روند آموزش و کسب مهارت توسط سربازان را تسهیل می‌کند و همه سربازان با کسب مهارت لازم در طول خدمت مقدس سربازی، آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند یافت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند