Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:55:58 GMT

عامل 70 درصد تصادف در استان یزد انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۲۸۷

عامل 70 درصد تصادف در استان یزد انسانی است

یزد - ایرنا - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری یزد گفت: 70 درصد علت تصادف جاده‌ای در این استان به عامل انسانی مربوط می‌شود و بقیه به ترتیب شامل عوامل محیطی، وسیله نقلیه و جاده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین رحیمی زاده روز دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم در یزد بدون اشاره به آمار و ارقام افزود: برای کاهش حوادث رانندگی باید فعالیت‌های فرهنگی و آموزش مردم و جوانان در استان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی علاوه بر آموزش شهروندان، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آن‌ها، انجام کارهای علمی و تحقیقاتی با حضور کارشناسان و دستگاه‌های مختلف برای برنامه‌ریزی و کاهش حوادث ضروری است.
این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک به متخلفان ، فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیق در خصوص بروز حوادث جاده‌ای از مسائل مهمی است که نیاز به همکاری دارد.
رحیمی زاده به اهمیت بررسی و ارائه راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادف درون‌شهری و برون‌شهری توسط کارشناسان و تداوم نظارت ها و برنامه‌ریزی تأکید کرد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
از مجموع جمعیت استان 65 درصد در مرکز استان سکونت دارند .
خانواده‌های یزدی حدود 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در اختیاردارند.
ماهانه 5.5 تا 6.5 میلیون دستگاه خودرو در جاده‌های استان یزد تردد می‌کنند.
7536/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تصادفات عامل انساني يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: براثر برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در جاده بستان آباد - تبریز ۱۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مورد این تصادف زنجیره‌ای، اظهار کرد: در پی اعلام برخورد چندین دستگاه خودرو سواری در محدوده عوارضی بستان آباد - تبریز، کارشناسان اورژانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی از مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای مذکور خبر داد و اضافه کرد: مصدومان این حادثه که شامل ۲ مرد ۶۵ و ۶۹ ساله و همچنین چهار زن ۶۵،۲۳،۷۹و ۴۵ ساله و نیز سه پسر بچه ۱۵ ،۱۳ و ۵ ساله به همراه یک دختربچه ۱۲ ساله بودند پس از خدمات درمانی در محل، جهت درمان تکمیلی به بیمارستان‌های امام علی (ع) ارتش و امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌های استان اظهار کرد: شرایط بارانی نیازمند توجه بیشتر به جاده و کاهش سرعت مطابق با شرایط هواست.

کد خبر 750552

دیگر خبرها

  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • تصادف مرگبار در جاده جنت آباد قم
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند