Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اقدام صهیونیست ها برای احداث شهرک های جدید در کرانه باختری را عامل افزایش تنش ها و خشونت ها در اراضی فلسطین دانست و گفت که این روند فرصت های سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیسیتی را از بین می برد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، الصفدی امروز با صدور بیانیه ای، تصمیم جدید کابینه رژیم اسرائیل برای ساخت واحد های مسکونی جدید و قانونی کردن هزاران خانه ای که به صورت غیرقانونی در کرانه باختری ساخته شده را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد که این اقدام تنش ها در فلسطین را افزایش می دهد.
وزیر خارجه اردن تاکید کرد که تداوم شهرک سازی های اسرائیل، نقض قوانین بین المللی بوده و همه فرصت های پیش رو برای حل اختلاف ها و ایجاد سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را از بین می برد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته (یکشنبه) از تلاش رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن 80 درصداز شهرک هایی که به صورت غیرقانونی در اراضی فلسطینی واقع در کرانه باختری احداث شده، خبر داد.
وزیر خارجه اردن گفت: شهرک سازی یک تلاش یکجانبه از سوی اسرائیل و کاملا غیرقانونی است.
الصفدی ادامه داد: جامعه جهانی باید به مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود در قبال این تصمیم تل آویو عمل کند و اسرائیل را برای توقف همه اقدام های غیرقانونی خود در حق فلسطینی ها تحت فشار قرار دهد.
مقام اردنی گفت: این اقدام ها تنها خشونت و تنش را بیشتر می کند که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در پی عملیات فلسطینی ها علیه صهیونیست ها در کرانه باختری، دستور داد تا 82 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیستی «عوفرا» و نیز دو شهرک صنعتی جدید در نزدیکی شهرک های «آونی حیفیتس» و
«بیتارعلیت» احداث شود.
با وجود تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و محکومیت شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی ها، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها نتانیاهو همواره اعلام کرده اند که به این قطعنامه ها پایبند نخواهند ماند.
روند توسعه شهرک سازی و مصادره اراضی مردم مظلوم فلسطین در دوران زمامداری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نه تنها متوقف نشد، بلکه در سایه حمایت های بی دریغ وی از رژیم تل آویو و سکوت شرم آور رهبران عرب، افزایش بی سابقه ای داشته است.
شبد**خاورم**9329**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اردن شهرك سازي رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی

تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد.

بر این اساس پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد.

«شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند.

همچنین کرعی ویدیویی را از یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی و مصادره تجهیزات آن منتشر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان صهیونیست تحریک کرده‌اند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

دیگر خبرها

  • وزیر صهیونیست: تنها منبع خبری‌ام در جنگ، الجزیره است!
  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • موشکباران شهرک‌های اطراف غزه از سوی گردانهای الاقصی+فیلم
  • وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است