Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مخالفان رانندگی زنان در عربستان سعودی، خودروی یکی دیگر از زنان این کشور را جلوی منزلش در جده به آتش کشیدند.

به گزارش شفقنا به نقل از اخبار ۲۴، پلیس جده اعلام کرد که خودروی این زن در حالی که جوی منزلش در یکی از مناطق جده پارک بوده، دچار حریق شده است.

خانم «نورهان بسام» صاحب این اتومبیل که پلیس را در جریان این حادثه قرار داده، در این باره گفته است که بامداد روز پنج شنبه به ناگاه متوجه شده که خودرویش به خودی خود دچار آتش سوزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه می گوید که به همراه پدرش و همسایگان هرچه تلاش کردند نتوانستند آتش را خاموش کنند.

خانم بسام بعید دانست که آتش سوزی ناشی از نقص فنی باشد و در ادامه گفت که حدود ده روز پیش خودروی خود را به طور کامل معانیه کرده بود و هیچ مشکلی نداشته است.

پیش از این مخالفان رانندگی زنان در عربستان، خودروی یک زن دیگر را در مکه به آتش کشیده بودند.

استانداری مکه مکرمه پس از گذشت ۱۰ روز از آزادی رانندگی زنان در این کشور، با انتشار بیانیه ای در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی دو فرد متهم به آتش زدن خودروی یک زن را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، استانداری مکه مکرمه در بیانیه خود در این باره تاکید کرده بود که دو فرد مذکور از اهالی همین استان بودند و روز دوشنبه هفته جاری به اتهام آتش زدن خودروی یک زن به نام «سلمی الشریف» در شهرستان «الجموم» در این استان دستگیر و به دادستانی کل محول شدند.

اجرای قانون رانندگی زنان عربستان از روز یکشنبه ۲۴ ژوئن در سراسر این کشور آغاز شد. کمی پیش از این اقدام، نیروهای امنیتی عربستان سعودی ده ها فعال مدنی را دستگیر کردند که تعدادی از زنان فعال برای احقاق حق رانندگی زنان نیز در میان بازداشت شدگان بودند؛ اقدامی که به باور مدافعان حقوق بشر در عربستان، حاکی از تناقض رفتاری مقام های سعودی بود و باعث شد ناظران تحولات عربستان در جدیت اقدام نظام سعودی برای اصلاحات پایدار تردید کنند.

منتقدان می گویند: دولت سعودی از یک سو قانون مبارزه با آزار جنسی زنان این کشور و نیز آزادی رانندگی زنان را تصویب و اجرا می کند، اما از سوی دیگر با مشت آهنین، فعالان مدنی را سرکوب و راهی زندان می کند و این در حالیست که درخواست های آنان مسالمت آمیز و با هدف کسب آزادی های بیشتر در جامعه سنتی عربستان است.

برچسب ها: زنان ، عربستان ، خودرو ، رانندگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: زنان عربستان خودرو رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)