Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:25:08 GMT

وضعیت دفع پسماندهای پزشکی در آرادکوه اسفناک است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۷۳۳

وضعیت دفع پسماندهای پزشکی در آرادکوه اسفناک است

شهرری- ایرنا- عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: وضعیت دفع پسماندهای پزشکی و عفونی در مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کهریزک بسیار اسفناک و غیر بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران - قم و در جنوب کهریزک واقع شده است.
این مرکز روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق 22 گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می توان به واحد های پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت سوز و واحد تصفیه خانه شیرابه اشاره کرد با این وجود این سایت جمع آوری زباله نیاز به بازسازی و نوسازی دستگاه های زباله سوز دارد و دفع سنتی زباله در این منطقه معضلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.
حسن خلیل آبادی عصر دوشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری به بازدید خود از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کهریزک اشاره کرد و گفت: جمع آوری زباله های عفونی در مجتمع آرادکوه به صورت غیر اصولی انجام می شود.
وی با بیان اینکه زباله سوزی نیز در این سایت به صورت طبیعی انجام می شود، افزود: باید در این زمینه چاره جویی اساسی انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: با موافقت اعضای شورای شهرستان ری و با همکاری اداره محیط زیست به زودی بازدیدی از محل جمع آوری زباله ها صورت خواهد گرفت تا شرایط را یکبار دیگر بررسی کنیم.
وی تاکید کرد: تفکیک زباله اهمیت بسیاری دارد و بر همین اساس باید تفکیک زباله از مبدا در جامعه فرهنگ سازی شود.

** 800 میلیارد ریال برای تکمیل مجموعه فرهنگی طغرل در شهرری هزینه شد
خلیل آبادی در ادامه از افتتاح مجموعه فرهنگی برج طغرل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 800 میلیارد ریال برای تکمیل این مجموعه فرهنگی هزینه شده است.
وی تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی شامل چند سالن تئاتر، سینما، کافی شاپ، محل نگهداری کودک، بازارچه، باغ و هر آنچه که یک فرهنگسرای مدرن نیاز دارد را داراست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: با وجود آثار تاریخی برج طغرل، دژ رشکان، چشمه علی، شیخ صدوق و سایر ابنیه تاریخی در این منطقه، ساخت چنین مجموعه فرهنگی سبب جذب گردشگران به این منطقه می شود.
وی افزود: حضور گردشگران و بازدید کنندگان از این مجموعه فرهنگی موجب می شود تا ری به عنوان یک گذرگاه تاریخی، فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و این روند پیامدهای اقتصادی خوبی نیز به همراه خواهد داشت.
بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان ری، حجت نظری و حسن خلیل آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در شهرری برگزار شد.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر ري دفع پسماند پزشكي آرادكوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران