Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- گمرک جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد با توجه به توقف ثبت گوشي‌هاي مسافري در سامانه هوشمند مديريت تجهيزات ارتباطي (همتا)، اين اطلاعات پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکي بر اساس اظهارنامه، از سوي گمرک براي سامانه همتا ارسال مي‌ شود.

به گزارش عصر دوشنبه پيام رسان گمرک جمهوري اسلامي ايران، مرکز اطلاع رساني سامانه هوشمند مديريت تجهيزات ارتباطي (همتا) اعلام کرد: مطابق تصميم اخير کميته راهبري طرح رجيستري، از نوزدهم آذرماه درخواست ثبت گوشي‌هاي مسافري در سامانه همتا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکي تلفن همراه توسط شخص متقاضي، گمرک طبق قوانين و مقررات، صحت اطلاعات ورودي و شرايط لازم براي ثبت دستگاه به صورت مسافري را بررسي مي‌کند.
اطلاعات دستگاه‌هاي واجد شرايط ثبت مسافري در فواصل زماني مشخص (بر پايه اطلاعيه گمرک هر سه روز يک بار) در قالب يک فايل براي سامانه همتا ارسال مي‌ شود.
اين امکان وجود دارد که شخص متقاضي نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکي اقدام کند اما گمرک دستگاه را با توجه به قوانين و مقررات، فاقد شرايط ثبت مسافري تشخيص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراين پرداخت موفق در سامانه گمرک، به طور قطعي موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک براي سامانه همتا نمي‌شود.
سامانه همتا پس از دريافت فايل گمرک، ابتدا صحت ظاهري و کامل بودن اطلاعات دريافتي (از جمله صحيح بودن فرمت شناسه آي.ام.يي.آي، موجود بودن هر 2 شناسه گوشي‌هاي دوسيمکارت، موجود بودن شماره سيمکارت براي ارسال کد فعالسازي و غيره) را بررسي و پس از اطمينان از صحت اطلاعات، نسبت به رجيستر دستگاه و ارسال کد فعالسازي براي فرد متقاضي اقدام مي‌کند.
از اين پس در هيچکدام از مراحل ثبت گوشي مسافري به مراجعه فرد متقاضي به سامانه همتا نيازي نيست و فرد متقاضي بايد فقط با مراجعه به سامانه اظهارنامه گمرکي، حقوق و عوارض گمرکي تلفن همراه را پرداخت کند.
متقاضياني که حقوق گمرکي مربوط را پرداخته اند، مي توانند آخرين وضعيت درخواست خود را از گمرک پيگيري کنند.
به گزارش ايرنا، اجراي طرح رجيستري اواخر مهرماه پارسال در کشور آغاز شد و شهروندان مي توانستند براي اطمينان از ثبت شدن گوشي‌ها در سامانه همتا، از طريق کد دستوري *7777# يا برنامه کاربردي همتا، اصالت تلفن همراه را از طريق فرآيند استعلام دريافت کنند.
بر اساس قانون پيشين، مسافران بايد 30 روز پس از ورود به کشور اطلاعات صحيح گوشي تلفن همراه خود در سامانه ثبت گوشي مسافري وارد مي کردند که اين امر از نوزدهم آذرماه امسال تغيير کرده است.
طبق بخشنامه گمرک، هر مسافر فقط مجاز به اظهار اطلاعات يک دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافري است.
تارنماي گمرک جمهوري اسلامي ايران به نشاني http://www.irica.gov.ir در دسترس قرار دارد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت