Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:13:17 GMT

جایزه حقوق بشر به عاصمه جهانگیر اعطا می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۴۰۵۸

جایزه حقوق بشر به عاصمه جهانگیر اعطا می شود

نیویورک- ایرنا- سازمان ملل متحد جایزه حقوق بشر در سال 2018 را به چهار فرد حقیقی و حقوقی اهدا می کند که عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران یکی از آنها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جایزه روز سه شنبه در مراسمی با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان اعطا خواهد شد.
به گفته استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ربکا گیومی از تانزانیا، عاصمه جهانگیر از پاکستان، جونیا واپیچانا از برزیل و سازمان مدافعان خط مقدم از ایرلند تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیر گزارشگر ویژه پرونده حقوق بشری ایران بود که در 22 بهمن سال 1396 در اثر حمله قلبی درگذشت. قرار است مونیزا جهانگیر دختر وی که گویا خبرنگار و فعال حقوق بشری است، این جایزه را دریافت کند.
گزارش های جهانگیر علیه حقوق بشر در ایران، همواره مورد نقد جدی جمهوری اسلامی ایران بود و آن را به رسمیت نمی‌شناخت چرا که ایران معتقد است رویکردهای سیاسی و گزینشی داشته است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سال گذشته در واکنش به گزارش جهانگیر گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا اعتقاد دارد گزارشی که توسط این گزارشگرِ ویژه تهیه شده و ماموریت وی را که بر پایه قطعنامه ای مبتنی بر اهداف و اغراضِ کاملا سیاسی و گزینشی برخی کشورهای مشخص و با اهداف معین بر عهده گرفته است، به رسمیت نمی شناسد و آن را کاملا مردود و ناپذیرفتنی می داند.
جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد یک جایزه افتخاری است که هر پنج سال به افراد و سازمان هایی داده می شود که در زمینه حقوق بشر کار برجسته ای انجام داده باشند.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حقوق بشر سازمان ملل اسما جهانگير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد