Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پیروزمند قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چالش ها و موانع وحدت میان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: موضوع وحدت میان حوزه و دانشگاه علی رغم اهمیت زیادی که دارد، همچنان مورد ابهام، انکار و کم توجهی واقع شده است.

وی افزود: وحدت میان حوزه و دانشگاه می تواند وحدتی سیاسی باشد؛ یعنی حوزه و دانشگاه در همگرایی نسبت به حمایت از جمهوری اسلامی با یک دیگر بیش از گذشته هم پیمان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزمند با اشاره به وحدت فرهنگی میان حوزه و دانشگاه ادامه داد: این وحدت می تواند به صورت فرهنگی باشد؛ به معنی این که فرهنگ اسلامی و انقلابی در بدنه حوزه و دانشگاه جریان پیدا کند و در تعامل با یک دیگر به دنبال این باشند که باورها، اعتقادات و الگوهای رفتاری اسلامی در حوزه و دانشگاه منتقل شود.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدتی علمی نیز می تواند باشد؛ وحدت علمی به معنی این نیست که صرفا به یک دانش پرداخته شود بلکه وحدتی است که منجر به انسجام و هماهنگی علمی در دانشگاه شود و علوم دانشگاهی تحت تاثیر علوم حوزوی و علوم انسانی قرار بگیرند.

وی اذعان داشت: هر کدام از انواع وحدت که در بالا ذکر شد، نیاز به برنامه ریزی متناسب با خودش را دارد و به شکل کاملا دو طرفه است؛ به بیان دیگر نباید در عدم وحدت میان حوزه و دانشگاه به دنبال مقصر باشیم زیرا که هیچ دردی دوا نمی شود.

پیروزمند گفت: شورای اسلامی شدن دانشگاه ها نیز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال است و سند انقلابی شدن دانشگاه ها که مصوب این شورای عالی انقلاب فرهنگی هست را در اختیار داریم و پیگیری هایی برای اجرایی شدن این سند صورت گرفته است.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که سند اسلامی شدن دانشگاه ها باید محوریت قرار بگیرد خاطرنشان کرد: این سند می تواند پیشتاز و مطالبه گر باشد همچنین باید مرجعیت آن پذیرفته شود؛ از طرفی نیز بایستی پاسخگو باشد تا بتواند ارتباط و هماهنگی میان حوزه و دانشگاه را فراهم کند.

وی در پایان تاکید کرد: بستر حضور حوزویان در دانشگاه بایستی فراهم شود و علاوه بر حضور حوزویان به منظور تدریس معارف اسلامی، این حضور باید به شکل فراگیرتر و موثرتری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

108 / 167 علیرضا پیروزمند وحدت حوزه دانشگاه فرهنگستان قم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وحدت حوزه دانشگاه فرهنگستان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد