Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم ، چندی قبل معاون اول رئیس جمهور در پی نوشت نامه ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون مدار مطرح کرد.

گرچه پیرو مذاکره حضوری در حاشیه جلسه سوم آذرماه سالجاری در ارتباط با تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور، با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور و ضرورت اجرای مفاد صورتجلسه مورخ 19 آبانماه امسال دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که به تایید مسئولین و مقامات ارشد دستگاه های اجرائی و قضائی ذیربط نیز رسیده به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ابلاغ گردیده است اما مفاد بند 3 صورتجلسه شورای عالی هماهنگی سران محترم سه قوه، اجرای این مصوبه را توام با رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوطه مقرر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر میرسد منظور از این مورد، پرونده ثبت سفارشهای جعلی (فاقد اعتبار) باشد که برای نخستین بار، جزئیات این پرونده منتشر شد. در این پرونده علیه 6481 خودرو که ثبت سفارش فاقد اصالت دریافت کرده اند اعلام جرم قاچاق انجام شده است. گفتنی است، حدود 1900 دستگاه بعد از اظهار از گمرک ترخیص شده و ظاهرا در اختیار خریداران قرار گرفته است

خبرها حاکیست، در همین راستا چندی قبل، نشستی با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانهای مرتبط با بحث خودرو تشکیل و مقرر میگردد وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران به منظور تعیین تکلیف خودروهای ثبت سفارش شده جعلی (اعم از توقیف شده و یا ترخیص شده) ضمن ارائه آمار مربوطه پیشنهادات لازم را ارائه نمایند.

ماجرای توقیف 155 دستگاه خودرو؟

گفتنی است،  براساس آمار ارائه شده از سوی گمرک تعداد خودروهای سواری توقیفی 155 دستگاه اعلام شد. این در حالی است که مطابق بررسی های صورت گرفته توسط خبرنگار تسنیم در خصوص پرونده ثبت سفارش های جعلی، تعداد خودروهای توقیف شده در گمرکات بیش از 1000 دستگاه براورد می گردد.

علی الظاهر، باز بودن سایت ثبت سفارش تا تاریخ 23/10/1395،  همچنین  عدم هک سایت ثبت سفارش مورد پذیرش  قرار گرفته و البته بحث سوء استفاده از آی پی ها نیز همچنان در حال پیگیری می باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.

کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.

این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.

 قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.

در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال