Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- اعلام زمان مشخص شدن تکلیف تعهدات ارزی واردات از سوی وزیر اقتصاد، تاکید وزیر کشور بر ضرورت اطلاع رسانی آگاهی بخش و کارشناسانه دستگاه‌های مسئول درباره بودجه 98، سفر روز سه شنبه ظریف به ژنو برای شرکت در نشست مشورتی سه جانبه درخصوص کمیته قانون اساسی سوریه، ابراز علاقه مندی امیر کویت به توسعه و گسترش همکاری سودمند کشورش با ایران، درخواست ارمنستان برای افزایش واردات گاز ایران و اذعان آمریکا بر بقای دولت قانونی سوریه مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کارگروهی برای تعیین تکلیف رویکرد دولت در قبال تعهدات ارزی واردکنندگان تشکیل شده است که هفته آینده گزارش خود را به کمیسیون اقتصادی دولت ارایه می کند.
* تهران- ایرنا- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، بر ضرورت اطلاع رسانی آگاهی بخش و کارشناسانه دستگاه‌های مسئول درباره بودجه 98 تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مشورتی سه جانبه در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه به ژنو سفر می کند.
* کیش- ایرنا- مدیر عامل بنادر و دریا نوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران در دالان ترانزیتی بین المللی نقشی کلیدی دارد و این جایگاه در حلقه ترانزیت جهان، جایگاهی تثبیت شده و پایدار است.
* تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعیین اولویت برای واردات از محل ارز حاصل از صادرات را رد کرد.
* تهران- ایرنا- انوشیروان محسنی بندپی استاندار جدید تهران تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی که باید در هماهنگی و همکاری با استاندار در بحث توسعه استان کار کنند به استقلال استان توجه کنند و خود را به وزیران نچسبانند.
* تهران- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با انتقاد از بروکراسی (کاغذبازی) موجود در جامعه گفت: مدیران از اتاق هایشان خارج شوند و ببینند که مردم برای انجام کارهای کوچک اداری درجامعه چه گرفتاری هایی می کشند.
* مشهد- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تولید پیش صنعتی داروی لوتیشیوم برای درمان سرطان پروستات در سازمان انرژی اتمی آغاز شده است گفت: تولید انبوه این دارو 2 تا سه ماه دیگر آغاز شده و در اختیار مراکز هسته ای که امکان بستری بیمار را دارند، قرار می گیرد.
* تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوع ازدواج در جلسه امروز دوشنبه کمیسیون بررسی و مقرر شد قبل از ازدواج و زمانی ‌که زوجین به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنند، آموزش اجباری آنها در سرفصل برنامه ها قرار گیرد.
* کیش- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر ضرورت فعال کردن ظرفیتهای ژئوپلیتیکی کشور در بخش های ساحلی و دریایی به منظور ایجاد ترتیبات مطلوب امنیتی و صلح پایدار در منطقه تاکید کرد.

اخبار خارجی
**********
* کویت- ایرنا- امیر کویت بر علاقه مندی کشورش برای توسعه و گسترش همکاری سودمند با ایران تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- آرداشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران گفت: کشورش خواستار افزایش واردات گاز از ایران است.
* تهران- ایرنا- نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعتراف کرد که واشنگتن دیگر خواهان براندازی دولت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور نیست.
* تهران- ایرنا- مدیران شرکت های آمریکایی می گویند دیپلماسی ترامپ سبب شده که آن ها مدام مجبور به عذرخواهی از شرکای خارجی خود باشند.
* تهران- ایرنا- بازارهای سهام نیویورک که هفته گذشته را با سقوط کم سابقه به پایان برده بود، در آغاز این هفته خود نیز متاثر از کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ابهام در سیاست بانک مرکزی این کشور در افزایش نرخ بهره، شاهد تداوم سقوط ارزش سهام بود.
* نیویورک- ایرنا- آمریکا بار دیگر با قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کرد که 181 کشور جهان به آن رای مثبت دادند و تنها یک کشور با واشنگتن همسو شد.
* تهران- ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با حمله شدید به عربستان در پی ارائه پیش نویس قطعنامه ای پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشورش، ریاض را فاقد صلاحیت در این خصوص دانست و هشدار داد که دمشق اقدام های لازم را علیه ریاض اتخاد خواهد کرد.
* بغداد- ایرنا- وزیر امور خارجه عراق در دیدار با دو هیات از آلمان و اتحادیه اروپا، خواستار مشارکت فعال کشورهای اروپایی در عملیات بازسازی مناطق جنگ زده ناشی از هجوم گروهک تکفیری - تروریستی داعش شد.
* بغداد- ایرنا- سید عمار حکیم رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با نخست وزیر این کشور بر ضرورت سیاست درهای باز این کشور در قبال منطقه و جهان عرب تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در حال حاضر 3 پست وزارتخانه کابینه خود را بر عهده دارد، وزارت جنگ این رژیم را نیز در اختیار گرفت.
* تهران- ایرنا- نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که آتش بس در «الحدیده» واقع در غرب یمن از بامداد سه شنبه (به وقت محلی) آغاز می شود.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه گفت که اولویت ما اکنون آزادی استان ادلب از وجود تروریست هاست و هماهنگی با روسیه در این باره ادامه خواهد یافت.
* مسکو- ایرنا- فرمانده نیروی موشک های راهبردی روسیه اعلام کرد که کشورش برای پیامدهای خروج آمریکا از پیمان منع موشک های کوتاه و میان برد آماده می شود.
* الجزیره- ایرنا- شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه و به مناسبت دومین سالروز آزادسازی شهر سرت از چنگال عناصر داعشی، تاکید کرد با آزادسازی سرت، سازمان تروریستی داعش به طور کامل از بین نرفته است و باید عملیات رصد و تعقیب داعشی ها ادامه یابد.
شبد**1953**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري داخلي و خارجي دوشنبه تا سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت