Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:52:41 GMT

جدایی یک وجب از خاک چین را تحمل نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۰۳۴

جدایی یک وجب از خاک چین را تحمل نمی کنیم

پکن- ایرنا- رییس جمهوری چین در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد «اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز چین» در پکن تاکید کرد: چین برای حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور از اراده سیاسی قوی و توان کافی برخوردار است و جدایی حتی یک وجب از خاک چین را تحمل نمی کنیم.

به گزارش ایرنا 'شی جین پینگ' روز سه شنبه در این آیین در پکن تصریح کرد باید خط مشی های «یک کشور دو نظام»، «مدیریت هنگ کنگ به دست هنگ کنگی ها»، «مدیریت ماکائو به دست ماکائویی ها» و خودمختاری سطوح بالا را با جدیت و دقت اجرا کرد و شکوفایی و ثبات هنگ کنگ و ماکائو و مشارکت آنها در توسعۀ ملی را تحقق بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تاکید کرد: باید بر سیاست چین واحد و توافق سال 1992 درباره روابط دو ساحل تنگه تایوان پایبند بود و ضمن تحکیم و توسعه روابط صلح آمیز بین دو ساحل تنگه، روابط و همکاری های دو طرف را به منظور تامین رفاه برای مردم دو طرف تعمیق بخشید.
دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین عنوان کرد: چین باید با پایبندی بر تکمیل و توسعi نظام سوسیالیسم با ویژگی چین، پیوسته از برتری های نظام چین استفاده و آن را تقویت کند.
او گفت: چین باید به طور تزلزل ناپذیر با توسعه اقتصاد مالکیت دولتی، تشویق و پشتیبانی از توسعه اقتصاد مالکیت غیردولتی، از بین بردن تمام موانع توسعه نظام و سازوکار و سرعت بخشیدن به تکمیل سازوکار، علمیتر، کاراتر و م,ثرتر کردن آن، پیشرفت و تحکیم نظام سوسیالیسم با ویژگی چین را پیش برد.
به گفته وی چین باید بر مدیریت همه جانبه و جدی بر حزب کمونیست چین پایبند بوده و پیوسته توانایی خلاقیت، جذب و ظرفیت نبرد حزب را تقویت بخشد.
او نقطه کلیدی این مهم را انجام خوب امور کشور در حزب کمونیست چین و پایبندی بر مدیریت همه جانبه و جدی بر حزب عنوان کرد و افزود: باید همواره ضمن پایبندی بر مبارزه با فساد، حل مسایل را، هم از روی شناخت عوارض و هم به طور ریشه ای تقویت بخشیده و قاطعانه افراد فاسد را ریشه کن کرد و درستکاری کادرها، اعضاء دولت و سیاست را تضمین و همچنان محیط سیاسی پاک و تمیزی برای ادامۀ اصلاحات و درهای باز ایجاد کرد.
رییس جمهوری چین با اشاره به اینکه مسیر سوسیالیسم با ویژگی چین منتهی به همگام شدن چین با پیشرفت جهان و پیشتازی چین در جهان است تاکید کرد آنچه را باید اصلاح کنیم، حتما اصلاح می کنیم و آنچه نباید اصلاح شود، به هیچ وجه تغییر نمی دهیم.
او تاکید کرد باید بر مرکزیت سازندگی اقتصادی در امور کشور و اصول چهارگانه اصلاحات و سیاست اصلاحات و درهای باز پایبند بود.
دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت: موفقیت چین در 40 سال گذشته پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز نشان می دهد که رهبری حزب کمونیست چین ضروری ترین ویژگی سوسیالیسم با ویژگی چین و نیز بزرگترین برتری نظام سوسیالیسم با ویژگی چین است.
وی پایبندی بر رهبری حزب کمونیست چین را مساله مهمی عنوان کرد که هرگز نباید متزلزل شود و افزود: باید قاطعانه از اعتبار و رهبری متمرکز کمیته مرکزی حزب کمونیست چین دفاع و رهبری حزب در روند اصلاحات و توسعه و تحقق ثبات کشور، در اجرای سیاست داخلی و خارجی و دفاعی کشور و مدیریت حزب، کشور و ارتش جاری باشد.
وی افزود: حزب کمونیست چین باید توانایی زمامداری و سطح رهبری خود را ارتقاء دهد تا حرکت «کشتی بزرگ اصلاحات و درهای باز چین» در جهت صحیح تضمین شود.
شی گفت: اصلاحات چین باید ضمن محور قرار دادن مردم، مطابقت با درخواست مردم، احترام به افکار عمومی و توجه به وضعیت زندگی مردم، به ارتقای سطح زندگی مردم بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: حزب کمونیست باید همواره رویای مردم برای زندگی بهتر را به عنوان هدف خود تلقی کرده و ضمن تکمیل نظام دموکراسی، توسعۀ راه های دموکراتیک، متنوع کردن الگوهای دموکراسی و بهبود ضمانت قانونمندی، تضمین کند که مردم بر اساس قانون از گسترده ترین و واقعی ترین حقوق دموکراتیک برخوردار باشند.
رییس جمهوری چین ادامه داد: باید ضمن حل نیازهای مبرم مردم، تلاش کنیم مردم از نتایج پیشرفت در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی بهره مند شده و حس دسترسی بیشتر، مستقیم تر و واقعی تر داشته باشند.
شی تصریح کرد: تشکیل حزب کمونیست چین، تاسیس جمهوری خلق چین و پیشبرد سیاست اصلاحات و درهای باز و امور سوسیالیستی با ویژگی چین سه رویداد مهم تاریخی چین در دوره های جدید هستند.
او گفت: حزب کمونیست چین با نمایندگی «مائو زه دونگ» جمهوری خلق چین را تاسیس و نظام اصلی سوسیالیسم را تعیین کرد؛ «دنگ شیائو پینگ» با موفقیت سوسیالیسم با ویژگی چین را ایجاد کرد، «جیانگ زه مین»، سوسیالیسم با ویژگی چین را به قرن 21 پیش برد؛ «هو جین تائو» نیز در نقطه جدید تاریخی بر سوسیالسم با ویژگی چین پایبند ماند و آن را توسعه داد.
18 دسامبر سال 1978 در سومین نشست عمومی یازدهمین دوره کمیته مرکزی حزب کمونیست چین محوریت سازندگی اقتصادی در امور ملی و آغاز اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز تعیین شد.
پس از 40 سال اجرای این سیاست، چین به دومین جامعه اقتصادی جهان، بزرگترین کشور صنعتی، بزرگترین کشور صادرکنندۀ کالا و کشور دارای بیشترین ذخیره ارزی تبدیل شد.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی رییس جمهوری چین شی جین پینگ حاکمیت ارضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!

ابوالفضل اقبالی؛ پژوهشگر اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تحمل مخالف یک امر اخلاقی است اما کسی که‌ مکشفه و بدون‌ حجاب است مزاحم است و تحمل مزاحم یک امر انفعالی است. کسی که خارج از چارچوب قانون رفتار می‌کند مخالف نیست، مزاحم است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟