Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@00:08:54 GMT

وال‌استریت سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۳۵۷

وال‌استریت سقوط کرد

پول‌نیوز - در معاملات دوشنبه شب در آمریکا، با وحشت سرمایه‌گذاران از این که برنامه افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو، خارج از توان تحمل اقتصاد آمریکا و بازارهای سهام باشد، وال‌استریت به شدت سقوط کرد.

شاخص داوجونز، در اولین روز معاملات این هفته، بیش از ۴۰۰ واحد سقوط کرد. تحت این شاخص سقوط سنگین یونایتدهلس و جانسون اند جانسون، سود بوئینگ و اپل را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اس‌اندپی۵۰۰ هم با سقوط سنگین غول خرده‌فروشی آنلاین، آمازون، ۱.۷ درصد به پایین کشیده شد.

حالا شاخص داوجونز وارد منطقه اصلاح قیمت شده است و بیش از ۱۱ درصد از رکورد ۵۲ هفته‌ای خود پایین‌تر آمد. اس‌اندپی‌۵۰۰ هم ۱۲ درصد از رکورد همیشگی خود که در ماه سپتامبر ثبت کرده بود پایین آمد.

شاخص نوسانات سیبوئه، معروف‌ترین شاخص وحشت بازار در وال‌استریت، به ۲۳.۷۹ واحد سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن از ۱۰ دسامبر تا کنون است.

شاخص کامپوزیت نزدک، که سهام تکنولوژی در آن وزن سنگینی را به خود اختصاص داده‌اند، با سقوط سنگین ۳ درصدی مایکروسافت، ۱.۸ درصد به زیر کشیده شد.

به این ترتیب برای اولین بار از مارچ ۲۰۱۶، هر سه شاخص برتر وال‌استریت در منطقه اصلاح قیمت (سقوط بیش از ۱۰ درصدی نسبت به رکوردهای اخیر)، قرار دارند.

این هفته قرار است فدرال‌رزرو برای چهارمین بار و آخرین بار در سال ۲۰۱۸ نرخ بهره خود را افزایش دهد. درحالی‌که وحشت از بالا رفتن نرخ بهره و بلندپروازی‌های بانک مرکزی، در سال ۲۰۱۸ بازارها را ترساند، در ماه اخیر با کمتر از حد انتظار بودن تورم و رشد اقتصادی، این ترس‌ها شدت گرفته‌اند.

ترامپ مجددا در روز دوشنبه انتقادهای خود در مورد برنامه فدرال‌رزرو را تکرار کرد و دقیقا قبل از آخرین اجلاس این بانک، فدرال‌رزرو را حتی برای این که به افزایش نرخ بهره فکر کرده است، تحت انتقاد شدید قرار داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید

موسسه آمار ترکیه روز جمعه گزارش داد که تورم سالانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹٫۸ درصد رسیده است.

به گزارش اتاق ایران، براساس گزارش مرکز آمار ترکیه، بیشترین عوامل افزایش‌دهنده نرخ تورم در ماه آوریل در این کشور، افزایش قیمت مصرف‌کننده در بخش‌های مربوط به آموزش‌وپرورش با ۱۰۳٫۸۶ درصد جهش و هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها با ۹۵٫۸۲ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بوده است.

تورم ماهانه ترکیه هم ۳٫۱۸ درصد افزایش یافته است که افزایش قیمت نوشیدنی‌ها، تنباکو، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بوده است.

نرخ تورم آوریل بالاترین افزایش سالانه از نوامبر ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد، یعنی زمانی که تورم حدود ۸۵ درصد بود.

در حالی‌که نرخ افزایش تورم ماه آوریل بسیار قابل‌توجه به شمار می‌رود، اما این رقم کوچک‌تر از رقمی است که بسیاری از تحلیلگران انتظار آن را داشتند. بااین‌همه به گفته اقتصاددانان، امید به کاهش نرخ بهره بسیار دور است.

بانک مرکزی ترکیه با استناد به نیاز مستمر برای مقابله با افزایش تورم در این کشور، نرخ بهره اصلی خود را به ۵۰ درصد افزایش داده است. این بانک در ماه مارس اعلام کرد که تا زمانی که کاهش قابل‌توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، موضع پولی فشرده حفظ خواهد شد.

لیام پیچ، اقتصاددان ارشد بازار‌های نوظهور در کاپیتال اکونومیکس باور دارد که افزایش اندکی کمتر از حد انتظار تورم ترکیه در آوریل به ۶۹٫۸ درصد سالانه (اجماع ۷۰٫۳ درصد) نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای است که فشار‌های قیمتی دوباره کاهش‌یافته است.

به گفته او این احتمال وجود دارد که تورم در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد؛ اما نسبت به سرعت کاهش تورم ث، خوش‌بینی چندانی وجود ندارد. با این شرایط، انتظاری برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه تا سال آینده وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • سرگیجه با آمار تورم
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است