Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان این که ورود مرغ زنده به گلستان جز از خراسان شمالی ممنوع است، گفت: با همکاری محیط زیست، پرندگان مهاجر در تمام تالاب‌های استان رصد و نمونه برداری می‌شوند.

به گزارش رکنا، غلامرضا محرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ظرفیت تولید استان در سال حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ، ۱۷ هزار تن تخم مرغ و ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که صادرات خوبی در خصوص جوجه یک روزه و گوشت مرغ داریم، افزود: حجم سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی در استان وجود دارد و البته این صنعت با چالش‌هایی در زمینه بیماری‌های طیور روبروست.

محرابی ادامه داد: سال گذشته در کشور در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۲۵ میلیون قطعه طیور صنعتی از بین رفت و خسارت سنگینی به کشور وارد شد.

وی بیان کرد: همچنین میلیون‌ها دلار ارز برای تنظیم بازار Store از کشور خارج شد.

۸۰ کانون آلوده آنفلوانزای فوق حاد در کشور

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: سال جاری تاکنون ۸۰ کانون آلوده آنفلوانزای فوق حاد در کشور داشتیم که از این تعداد ۵۷ واحد صنعتی و ۲۲ واحد بومی و یک واحد طیور وحشی بود.

وی با بیان این که استان مجاور ما تاکنون چهار کانون آلوده داشته، گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در استان تاکنون مشکلی در خصوص مراکز صنعتی و مزارع مادر وجود نداشته است.

محرابی یادآور شد: داکت های ضدعفونی کننده و قرنطینه‌ها سختگیرانه در مراکز ما صورت می‌گیرد.

وی در خصوص واحدهای تخم گذار گفت: ریسک در این قسمت بالاتر است و در سال ۹۵ یک واحد ما درگیر شد. اقدامات ممیزی در خصوص این واحدها انجام و تمام کاستی‌های واحدها مشخص و رفع شده و یا در حال برطرف شدن است.

محرابی بیان کرد: دو واحد با ریسک بالا در واحدهای تخم گذار در استان داریم که به خاطر نوع ابنیه چوبی آن امکان ضدعفونی کردن سخت‌تر است.

ضدعفونی کردن کامیون‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: در کشتارگاه شرایط سخت گیرانه ای را اعمال کردیم و تمام کامیون‌هایی که مرغ زنده به این واحدها می‌آورند ضدعفونی می‌شوند.

محرابی گفت: تمام طیوری که به کشتارگاه‌ها می‌آید باید با گواهی سلامت از مرغداری بارگیری شوند.

وی تأکید کرد: هرگونه ورود مرغ زنده به استان جز استان خراسان شمالی ممنوع است. همچنین خروج مرغ زنده هم از استان جز خراسان شمالی ممنوع شده است.

محرابی اظهار کرد: در کارخانجات خوراک دام و انبارهای بزرگ چون ذرت و سویا که از بنادر می‌آید و از چندین استان عبور می‌کند داکت ها یا پمپ‌های ضدعفونی گذاشتیم.

وی افزود: در زمینه پرندگان مهاجر با همکاری محیط زیست تمام تالاب‌ها و آب بندان های استان رصد و پایش و نمونه برداری می‌شود و اگر پرنده‌ای تلف می‌شود به ما اعلام می‌شود که نمونه برداری انجام دهیم.

محرابی اضافه کرد: از طیور بومی و سایر ماکیان هم نمونه برداری می‌شود و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نمونه برداری سرمی و ۱۶۰ نمونه آزمایشات مولکولی انجام دادیم که خوشبختانه منفی بوده است.

بازارچه‌های محلی چالش گلستان

وی با بیان این که چالش بزرگ ما در استان بازارچه‌های محلی است، تصریح کرد: ۵۰ بازارچه در استان داریم که طیور بومی و سایر ماکیان از استان مازندران به آن جا وارد و با توجه به این که مازندران کانون آلوده دارد و پرندگان بدون مجوز وارد بازارچه‌ها می‌شوند یکی از نقاط آسیب پذیر ما این قسمت است.

محرابی گفت: از شهرداران و بهداشت و سایر مسئولان مربوطه انتظار داریم که در این قسمت به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که به صورت بومی مرغ پرورش می‌دهند اگر به ما اطلاع دهند علاوه بر واکسیانسیون آموزش‌های لازم و مجوز برای فروش هم به آن‌ها می‌دهیم.

زنده فروشی طیور صنعتی هم از جمله چالش‌هایی بود که محرابی به آن اشاره کرد و گفت: این کار در شهرهای ما شدت یافته و مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند؛ در این قسمت هم نیازمند همکاری مسئولان هستیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آدم خوار های معروف این 2 زن و یک مرد بی رحم هستند+ عکس قاچاق اسلحه قهرمان پر افتخار ایرانی را پشت میله های زندان انداخت اولین واکنش نماینده مجلس به انتشار فیلمی که آبرویش را برد+ عکس این زن سنندجی همسایه دونالد ترامپ بود! +فیلم و عکس فیلم رقص همسر رئیس جمهور سابق با بازیگر مشهور جنجالی شد+عکس کودک آزاری وحشیانه پسر 9 ساله توسط پدر مهابادی تجاوز یک فوتبالیست به ریحانه 17 ساله / این دختر تهرانی زایمان کرد اما... ! تجاوز دکتر 70 ساله به دختر 9 ساله در مطب +عکس معلم هوسران در ازای رابطه نامشروع با دانش آموزان نمره قبولی می داد+عکس وقتی سند ازدواج پنهانی شوهرم را پیدا کردم سیروس دیوانه شد هنگامی که عمویم در دادگاه خانواده فریاد زد او دختر برادرم نیست دنیا روی سرم خراب شد نیش مرگبار مار سمی مردی را در حین اقدام شیطانی با زن جوان از پای درآورد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزییات شرط‌ بندی و تبانی در ۲ بازی تیم ملی فوتبال ایران لو رفت

منبع: رکنا

کلیدواژه: بازار Store سلامت اقتصاد پرندگان مهاجر تالاب آب گلستان دامپزشکی عکس زن فیلم شلیک جوان سرقت دختر درگذشت دستگیری همدستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در استان گفت: برای تکمیل این طرح‌ها از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌ است.

او افزود: از این محل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه‌ای نهبندان با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص یافته است.

سارانی عنوان کرد: تاکنون در زمینه اجرای این طرح ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ظرفیت آبگیری سد تغذیه مصنوعی بندان را ۱.۷۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: هدف از احداث این سد، ذخیره‌سازی سیلاب و رواناب و رهاسازی برای دشت‌های پایین دست است.

بیشتر بخوانید

اعتبار به طرح‌های تغذیه مصنوعی رسید/ خراسان جنوبی صدرنشین جدول اجرای طرح‌های نوین آبیاری

او با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی بندان حد فاصل شهر‌های نهبندان و زابل و در فاصله ۷۰ کیلومتری این شهرستان قرار دارد تصریح کرد: در سال‌های پر باران بین ۴ تا ۵ میلیون متر مکعب رواناب و سیلاب در این سد ذخیره‌سازی خواهد شد.

سارانی بیان کرد: ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی خراسان جنوبی شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه در دست اجراست که در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است