Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای سال تحصیلی تا‌کنون مدارس بندرماهشهر با کمبود معلم مواجه بوده و با وجود سپری شدن نیمی از سال تحصیلی این مشکل به اوج خود رسیده است. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، از ابتدای سال تاکنون مدارس بندرماهشهر در پایه‌های مختلف خود با کمبود نیرو مواجه بوده که بارها و بارها رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر به این موضوع اشاره کرده است؛ اما با وجود سپری شدن نیمی از سال تحصیلی چالش‌ها و مشکلات مدارس به‌ویژه کمبود معلم به اوج خود رسیده به‌طوری که امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته به این وضعیت اعتراض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین صبح امروز تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان بندرماهشهر با تجمع مقابل درب ورودی اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر نسبت به نداشتن معلم و عقب ماندگی درسی ‌تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

یکی از دانش‌آموزان معترض حاضر  در مقابل اداره آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما دانش‌آموزان کلاس 12 رشته ادبیات و علوم انسانی دبیرستان متوسطه دوم امام صادق(ع) هستیم که امروز به دلیل نبود دو معلم تخصصی درب اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر تجمع کرده‌ایم.

وی افزود: دو درس فلسفه و جامعه‌شناسی ما که از قضا دو درس تخصصی و نهایی بوده چندین جلسه بدون معلم سپری شده و اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر با انتقال و انتصاب معلم ما به عنوان مسئول نهضت و سوادآموزی اداره آموزش و پرورش ما را بدون معلم کرده است.

این دانش‌آموز بیان کرد: ما بارها به مدیر مدرسه مراجعه کرده و از او خواستار پیگیری این موضوع شدیم که مدیر ما می‌گوید ما بارها به اداره آموزش و پرورش نامه‌نگاری‌هایی کرده‌ایم اما این اداره معلمی ندارد که برای ما بفرستد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان معترض حاضر نیز اظهار داشت: چند روز پیش ما با مراجعه به اداره آموزش و پرورش قولی مبنی بر اختصاص معلم و حضور آن از جلسه بعد گرفتیم اما این جلسه معلم حاضر نشده و اداره آموزش و پرورش جواب درستی به ما در این زمینه نمی‌دهد و رئیس اداره آموزش و پرورش اصلا پای صحبت‌ها ما ننشسته و برخوردی زننده با ما داشته است.

‌حجت‌الاسلام سید‌سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در فرازی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر ایجاد فضای مناسب مطالعه دانش آموزان توسط خانواده عنوان کرد: لازم به ذکر است که طی بررسی‌های به عمل آمده، بیشتر اولیاء دانش‌آموزان از غیبت‌های مکرر آموزگاران غیر‌بومی خود شاکی هستند و بیشتر مدارس از نبود آب آشامیدنی سالم بهداشتی و قابل شرب رنج می‌برند، از مسئولان آموزش و پرورش انتظار می‌رود هر‌چه سریعتر به این معضلات رسیدگی نمایند.

سکونت موقت رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر در مهمانسرا همچنان ادامه دارد‌جزئیات تنبیه بدنی دانش‌آموزان یکی از مدارس بندرماهشهر توسط ناظمخوزستان| پرونده ناظم متخلف ماهشهری در دست بررسی است‌

مجتبی دیناروند اما در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: ما از تابستان تاکنون بارها گفته‌ایم که تعداد نیروهای ما کم بوده و در بعضی رشته‌ها با کمبود شدید معلم مواجه هستیم؛ کمبود معلمی که از سال گذشته وجود داشته امسال نیز با بازنشستگی تعدادی از نیروهایمان شدت یافته است.

وی افزود: ما به هر شکل ممکن و با کمک اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و با تخصیص اضافه کار توانستیم کلاس‌ها را از اول مهر راه‌اندازی و تکمیل کنیم اما تعدادی از همکاران ما به دلایلی از کلاس خارج شده و کلاس‌های ما بدون معلم مانده است‌.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر درباره اظهارات امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته بیان کرد: منظور امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر یکی از همکاران غیربومی بوده که به دلیل وجود مشکلاتی امکان حضور مداوم در کلاس را نداشته و با وجود سپری شدن نیمی از سال تحصیلی امکان جایگزین‌کردن معلم دیگری برای آن وجود ندارد البته گزارش غیبت‌های این معلم وصول شده و ما به دنبال راهکارهای قانونی برای آن هستیم.

وی درباره تجمع اعتراض‌آمیز دانش‌آموزان مدرسه امام صادق(ع) مقابل درب ورودی اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر گفت: یکی از معلمان این مدرسه به دلایلی جابه‌جا شده که قرار بود امروز یک معلم دیگری جای آن را پر کند اما به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم این معلم امروز سر کلاس حاضر نشده و از جلسه آینده سرکلاس حاضر می‌شود؛ ناگفته نماند معلم سابق تا هفته گذشته سر کلاس حاضر بوده و این مدرسه مشکل خاصی ندارد.

‌انتهای پیام/ ز

R41468/P41362/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند