Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:51:07 GMT

پیوند ترامپ با مغزهای کوچک زنگ زده

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۶۸۰۴

پیوند ترامپ با مغزهای کوچک زنگ زده

اتفاقی مهمی در روابط ایران و آمریکا رخ داده است. باید پشت پرده این اتفاق را افشا کرد تا مردم بدانند آقای ترامپ و پمپئو یار گرمابه و گلستان چه کسانی شده‌اند.

آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی نقشه کشیده. پول کنارگذاشته، آدم اجیر کرده، پادشاهان را خریده، دهان رسانه‌هایش را بسته و... این‌ها هیچ‌یک جدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه جدید است نفوذ بیشتر عناصر یک سازمان تروریستی با سابقه سیاه و دست‌های خونین در کاخ سفید و اتاق‌های فکر وکمیته طرح اقدام علیه ایران است.

این مطلب را از توییت‌های ترامپ و پمپئو به راحتی می‌توان فهمید. رابط این گروهک تروریستی با مغز متفکر کاخ سفید کسی نیست جز جان بولتون .

کسی که همیشه یک پای نشست‌های سالیانه منافقین در پاریس بوده و در ازای پولی که برای حضورش دریافت کرده شعارهای براندازانه سر داده است.

از این رویکرد تازه کاخ سفید می‌توان دریافت که، آلترناتیو آن‌ها برای آینده جمهوری اسلامی، سران رسوای گروهک تروریستی منافقین است. 

منافقین به‌دلیل داشتن مغزهای کوچک زنگ زده از زمره احمق‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی هستند.

البته آن‌ها در فریب دادن دیگران برای جلب حمایت‌ها و دوشیدن آن‌ها بیش از سه دهه است که استاد شده‌اند. صدام را دوشیدند و همزمان دولت‌های اروپایی را.

اما امروز دولت ترامپ روی اسب بازنده‌ای شرط‌بندی کرده که چند ماه است به نیروهای خود فرمان داده پوتین‌های خود را درنیاورند چرا که بهمن‌ماه در تهران خواهند بود.!

این‌ها همان مزدورانی هستند که پس از پذیرش قطعنامه‌۵۹۸ در سال‌۶۷ سوار تانک‌ها شدند تا سه روزه تهران را فتح کنند.

دست خط مریم رجوی امروز سرمشق حماقت‌های جدید در کاخ سفید شده است. کاش کسی بود که به این‌ها بگوید، چرا در بین اپوزیسیون دست روی رسواترین و بی‌آبروترین دشمنان ملت ایران گذاشته‌اید.

 

منبع: صبح نو

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جعفریان افزود: زندگی صنعتی باعث میشود که فعالیت فیزیکی کم شود، رژیم غذایی که نامناسب می شود، افراد به طرف چاقی میروند ودر نهایت کبد چرب بروز میکند؛ متاسفانه این اتفاق خیلی سریع جلو میرود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در دنیا به خصوص کشورهای غربی و شرق آسیا شایعترین علت کبد چرب، مصرف الکل و ابتلا به بیماری هپاتیت بوده است، افزود: متاسفانه در فهرست بیماران پیوندی کشور که از سال ۱۳۸۰ تا کنون، اولین علت نارسایی کبد و نیاز به پیوند، عارضه کبد چرب ثبت شده است.

فلوشیپ جراحی کبد، مجاری صفراوی و پیوند کبد گفت: درصد مصرف الکل در کشورما خوشبختانه زیاد نیست و حدود دو ونیم درصد مریض های ما به علت مصرف الکل پیوند کبد شدند و هپاتیت B و C به واسطه واکسیناسیون و دارو در کشورمان کنترل شده است اما کبد چرب عارضه شایع و رتبه بالاتری محسوب میشود؛ بیماریهای خود ایمنی هم مواردی از نیاز به پیوند را شامل میشود که به وراثت بستگی دارد.

دکتر جعفریان با بیان اینکه گاهی ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد که کبد فرد تخریب شود و این روند در هر فرد متفاوت است، افزود: تعداد قابل توجهی از موارد نیاز به پیوند کبد، قابل پیشگیری است؛ رژیم غذایی نا سالم و فعالیت فیزیکی کم، شیوه مناسب زندگی نیست و خطر امراض قلب و عروق و کبد چرب را بالا میبرد که عارضه بسیار بسیار خطرناکی است و روند ایجاد آن مزمن و طولانی خواهد بود.

رییس تیم پیوند کبد بیمارستان امام خمینی تهران با تاکید بر اینکه حدود نیمی از موارد ابتلا به کبد چرب متاسفانه به سمت تخریب بافت کبد و نارسایی آن خواهد رفت، گفت: از این میزان حدود ۱۰ درصد به پیوند کبد منجر می شود.

دبیر علمی چهل و پنجمین کنگره سالیانه جامعه جراحان که ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود، افزود: کبد ارگان مقاومی است و شاید سالیان سال به سمت تخریب پیش نرود ولی فردی که کبد چرب دارد، طی دراز مدت در معرض تخریب کبد است و بالارفتن آنزیم های کبدی «علامت مهم و زنگ خطر» برای این بیماری محسوب می شود.

این جراح پیوند کبد افزود: بالا رفتن آنزیم های کبد و طولانی شدن این وضعیت به سمت عارضه سیروز کبدی پیش میرود ولی همه این موارد به پیوند نیاز ندارند بلکه حدود ۲۰ درصد موارد سیروز کبدی نیازمند پیوند خواهند شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با رژیم غذایی و کنترل وزن میتوان این روند را متوقف کرد و حتی سلامت کبد را بازگرداند؛ چاقی در بچه ها شایع است و نباید اجازه داد فرزندانمان کم تحرک شوند حتی در یک آپارتمان کوچک هم باید شرایط فعالیت فیزیکی فرزندان را فراهم کنیم.

جعفریان افزود: اگر فرض کنیم از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور فقط ۱۰ درصد چاق باشند، چیزی حدود ۸ میلیون نفر خواهد بود و اگر ۱۰ درصد این تعداد کبد چرب داشته باشند و به پیوند برسند، رقمی حدود ۸۰۰ هزار نفر خواهد بود که این رقم خیلی بزرگ است و در مقایسه با تعداد کل یک سال پیوند کبد در ایران که حدود هزار مورد است، رقم بالایی خواهد بود؛ اگر ظرفیت های موارد مرگ مغزی را به حداکثر استفاده ممکن برسانیم شاید این رقم به دو هزار مورد پیوند کبد در سال برسد.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیام مهم سلامتی «زنگ خطر بروز کبد چرب» در جامعه است و نکته بسیار مهتر اینکه در حال حاضرهیچ دارویی برای جلوگیری و کنترل عارضه کبد چرب در ایران و جهان وجود ندارد.

فلوشیپ جراحی کبد، مجاری صفراوی و پیوند کبد با تاکید بر اینکه عارضه کبد چرب، دارویی به عنوان درمان اصلی ندارد و داروها اکنون در قالب مکمل دارویی یا گیاهی است، افزود: شرکتهای داروسازی در تلاش هستند ولی هنوز خبری نیست؛ اگر یک شرکت دارویی موفق به تولید داروی موثر و اثربخش برای درمان کبد چرب باشد، سود خوب و رشد اقتصادی چشمگیری دارد. چون دارویی وجود ندارد، مساله تا اطلاع ثانوی بسیار بسیار جدی است.

وی گفت: الان بجز رژیم غذایی، کنترل وزن و تحرک فیزیکی، راه حل دیگری وجود ندارد. هرچه به عنوان دارو در بازار تبلیغ میشود در اصل داروی کبد چرب نیست و اثر درمانی ندارد بلکه داروی مکملی است که شاید به بعضی جهات به کارکرد کبد کمک کند ولی به هیچ عنوان جلوی ابتلا کبد چرب را نمیگیرد و نقشی درکنترل پیشرفت آن ندارد. درمان کبد چرب در گرو اصلاح فرهنگ خانواده است. کار خوبی که دولت در سال های اخیر انجام داده درج برچسب ارزش غذایی و میزان کالری، قند و چربی روی بسته بندی مواد غذایی است. این یک ضابطه خوب است که طی حدود ۸ سال اخیر اجرا می شود. گام بعدی از وظایف دولت تخصیص بودجه برای درمان بیماری و انجام پیوند خواهد بود.

جعفریان با بیان اینکه امروزه دارو و تجهیزات پزشکی، چالش مهم در حوزه پزشکی است ابراز نگرانی کرد که یکی از داروهای مهم و کاربردی در بخش پیوند «فیبرینوژن» است و متاسفانه از چندین ماه پیش موجود نداریم و این به قیمت جان بیمار تمام میشود، چون اگر یک بیمار مشکل انعقادی داشته باشد و داروی فیبرینوژن در اختیار نداشته باشیم، متاسفانه فوت خواهد کرد؛ داروی فیبرینوژن، جایگزین مناسب و موثری ندارد.

تازه های جراحی در رشته های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص ها و شاخه های مختلف مطرح خواهد شد.

کد خبر 6093980 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • فیلم| طرح منافقین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت‌الله بهشتی!
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • ببینید | افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • «بازی باطل معاندین» با حکم توماج صالحی؛ هیاهو بر سر هیچ